Archief - C schijf formatteren lukt niet :((

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wixed

Legacy Member
Hai,

Ik heb mijn oude pc eens terug bovengehaald en heb daar Windows 7 op geïnstalleerd :) Gaat best goed! Maar nu wil ik mijn Windows XP verwijderen (aangezien ik die CD van windows xp niet meer heb) door de C te formatteren maar dat lukt niet :(( Als ik met rechts op de C schijf klik (in 'computer') en dan op formatteren, starten,... dan krijg ik de melding 'Kan het formatteren niet voltooien'. Kunnen jullie mij helpen? Want ik wil die XP er af... :doh:

Greetz

Exit

Legacy Member
c: format gaat NIET omdat daar de bootfiles op staan voor de pc.
wis de nodige mappen (program files, windows, en docs en sets)
de files rechtstreeks op de c LATEN STAAN of uw pc zal niet meer opstarten in 7!

Wixed

Legacy Member
Exit zei:
c: format gaat NIET omdat daar de bootfiles op staan voor de pc.
wis de nodige mappen (program files, windows, en docs en sets)
de files rechtstreeks op de c LATEN STAAN of uw pc zal niet meer opstarten in 7!


Ok maar eigenlijk staat mijn windows 7 een beetje verkeerd geïnstalleerd want ik heb een harde schijf van 500 gb en een harde schijf van 80 en windows 7 staat op die van 500gb en xp op die van 80gb. En ik zou liever echt alles terug van men pc doen en windows 7 op de 80 gb zetten.

Dus de C: is mijn 80gb en de D: is de 500gb.

Hoe kan ik dat doen? :help:

i386dx

Legacy Member
Lijkt mij dat dit via de installatie van 7 toch wel mogelijk moet zijn? Gewoon Win7 setup starten, partitie verwijderen/aanmaken of formateren...
Kijk anders eens naar de GParted Livecd, kan je ook gans je partitie mee wissen.

morb

Legacy Member
simpel.. ge zult uw win 7 opnieuw moeten installeren op de C: partitie. -> Booten met win 7 cd.
(vergeet niet uw profile data, etc... te backuppen van je win xp profiel. Als je daar nog wat van nodig hebt ;)

Exit

Legacy Member
inderdaad, gewoon opnieuw installeren, de juiste hdd kiezen, kies dan tijdens setup voor format en voila, 7 staat op de juiste hdd en xp is eraf.

+ Moved naar windows forum!

Wixed

Legacy Member
OK dat is allemaal gelukt maar nu heb ik (als ik mijn pc opstart) 2 keer de keuze om windows 7 op te starten (1 werkende, en 1 niet werkende).
Hoe krijg ik die niet werkende uit die lijst?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan