Archief - CDRW leest zelf gebrandde CD's niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
M'n CD writer (Asus CRW-4816A) leest geen CD's meer die ik met die writer geschreven heb.
Originele CD's en gebrandde CD's (door andere writer) wil ie wel nog lezen.
Ik gebruik Nero 6.6.0.3 om te writen.

Wat moet ik hier aan doen? :confused: :help:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Cyberkef zei:
werken die probleem cd's op andere pc's?
Dat ga ik morgen eens checken.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik met die writer een MP3-CD geschreven heb en dat die in m'n draagbare MP3-CD-speler kan afspelen.
Je kan ook duidelijk aan de CD zelf zien dat er iets op geschreven is...

Mr.Choco

Legacy Member
kheb die writer ook al een tijdje en kheb er nu ook probleme mee. bij mij wilt die altijd met moeite gebrande cd's lezen. k moet een cd soms paar keer derin steken & deruit hale voordat die begint te lezen. soms als er een cd inzit begint die een raar 'tik' geluid te make en gaat die cd er gewoon ni meer uit en moet k de pc booten. k weet ni of gij dezelfde symptonen hebt als mij maar k vrees da mijn writer gwn versleten is
MVG
Choco

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Mr.Choco zei:
kheb die writer ook al een tijdje en kheb er nu ook probleme mee. bij mij wilt die altijd met moeite gebrande cd's lezen. k moet een cd soms paar keer derin steken & deruit hale voordat die begint te lezen. soms als er een cd inzit begint die een raar 'tik' geluid te make en gaat die cd er gewoon ni meer uit en moet k de pc booten. k weet ni of gij dezelfde symptonen hebt als mij maar k vrees da mijn writer gwn versleten is
MVG
Choco
Nja, bij mij leest ie wel nog zonder problemen gebrande CD's, zolang ze maar niet door mijn writer geschreven geweest zijn.
Van dat tikgeluid heb ik nog niets gemerkt, alleen het geluid van een CD die 5 min. tracht op te starten maar het dan toch niet doet. :angry:
M'n CD is ook nog nooit blijven vastzitten.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
M'n DVD-speler (ASUS DVD-ROM E616, die plots weer werkt...) leest de CD's wel.
Het is dus echt alleen m'n CDRW die z'n eigen gebrandde CD's nie meer leest. Eén of andere beveiliging mss die met Nero meegeschreven is?
Of zou het kunnen zijn dat die Nero niet compatibel is met m'n CD-writer? Ik gebruik nl. niet meer de bijgeleverde versie van Nero...

Vladimirvlad

Legacy Member
Herinstalleer anders eens je vorige Nero-versie en probeer dan eens... Als het dan werkt, ligt het aan de Nero-versie :)

Ikzelf heb mijn Nero nog niet geupdate naar 6.6... uit zekerheid zeker ???

Vladimir

timothy

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
M'n DVD-speler (ASUS DVD-ROM E616, die plots weer werkt...) leest de CD's wel.
Het is dus echt alleen m'n CDRW die z'n eigen gebrandde CD's nie meer leest. Eén of andere beveiliging mss die met Nero meegeschreven is?
Of zou het kunnen zijn dat die Nero niet compatibel is met m'n CD-writer? Ik gebruik nl. niet meer de bijgeleverde versie van Nero...


Ik kreeg ook problemen met mijn cd-writer, dezelfde van jouw, bleek dat hij kapot was :evil: Kheb ook tonnen zaken geprobeerd maar niets hielp gvd :sad:

Vladimirvlad

Legacy Member
Lijkt me nogal raar da je writer "plots" stuk is bij het updaten van Nero...

Vladimir
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan