Archief - crash tijdens booten van modules

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dark wizzard

Legacy Member
Ik heb een nieuwe install van gentoo 2004.2 gedaan voor AMD64 arch, (stage3) maar heb tijdens het maken van de kerel (vanilla 2.6.9) mogelijk een fout gemaakt, ik vermoed dat de modules van de vorige versie (dit is de 2de compilatie vanwege problemen met fs zoals oa vfat) nog worden geladen terwijl deze niet meer nodig zijn (in de kernel zelf aanwezig of gewoon verwijdert uit de kernel en als module, optie N dus).

Dit zijn de stappen die ik genomen heb
make menuconfig
# menucongif afgestelt en afgesloten
make && make modules_install
waarna ik rebootte, na enkele problemen met grub (die nu opgelost zijn) krijg ik nu als ik naar gentoo boot een juist bootscherm (veel OK :) ), hij laad fs juist enz, root partitie is ok enz. tot hij komt aan het stuk
waar ik veronderstel dat de modules geladen worden, ik krijg eerst ne hoop rommel (vermoedelijk ne code dump) waarna hij een module niet kan laden, hierna kan hij md5 module ook niet laden, en als hij zoekt naar module sha1 hangt het syteem, enkel koude reboot is mogelijk.

Ik kan aan alle bestanden aan door gebruik van dual boot (heb nog RH) maar ik heb geen bootdiskette met een werkende kernel voor gentoo (liveCD niet meegetelt).

traffixxx

Legacy Member
post dmesg eens (via live cd)

make clean
cp bzImage naar boot enzo van die dinges
zie ook da ge eerst de nodige opstart zoals je root en boot fs , netwerk kaart ide module etc geen extra shit zoals vfat, ntfs enzo

als ge kunt booten dan maakt je gewoon je kernel volledig af met ntfs en vfat en maakt een dualboot van de 2 kernels !!! zodat ge ni constant je livecd moet gebruiken

suc6 er kan ni veel mislopen als ge da op een nuchtere en rustige manier doet :)

dark wizzard

Legacy Member
alle problemen opgelost, fout was het niet update van modules.conf
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan