Archief - Draadloze internetverbinding delen in XP Home

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlueCobalt

Legacy Member
Beste mensen,
ik heb een pc met draadloos internet en ook nog een extra netwerkkaart. Ik wil graag mijn draadloze internetverbinding delen zodat ik een kabel van die netwerkkaart naar men playstation kan aansluiten, nu heeft iemand me verteld dat ik die verbinding niet kan delen in home. is hier nog een andere oplossing voor behalve format en pro derop zetten?
greetz en thx !

BlueCobalt

Legacy Member
kan ik mss pro op een aparte partitie der toch op zette en dan gewoon ff naar xp pro gaan als k die verbinding wil dele?

BlueCobalt

Legacy Member
dat is het probleem juist, Exit, da gaat alleen maar met Pro ! en ik heb home ! en ik wil niet formatten, ofwel pro op een apparte partitie zetten

IMS student

Legacy Member
gaat met home evengoed, maar je moet bij de mapopties eenvoudig delen uitvinken

Exit

Legacy Member
en nen pro installen gaat door in de home de pro erin te steken en kiezen voor updaten, dan gaat ie van die home nen pro maken, maar zoals IMS zegt, wrs eenvoudig delen afzetten dan .....

BlueCobalt

Legacy Member
damn ik zit met een probleem... ik heb geboot van de win 2000 cd-rom en begon een setup op een andere partitie, dat is mislukt en nu als ik opstart krijg ik een foutmelding dat er een bestand in de root-directory ontbreekt... ik druk F8, krijg de opstartkeuzelijst en kies windows XP home, dus ik kies die, dan lukt het wel, maar ik moet altijd op f8 drukken bij het opstarten en ik wil dit niet, dus hoe kan ik die setup van 2000 ongedaan maken? ik heb die partitie al geformateerd maar nog zegt die die fout.

Exit

Legacy Member
boot in xp, neem eigenschappen deze computer en dan daar opstart isntell en zet xp als standaard.

daarna kunt ge of de keuze lijst verbergen OF de win 200 regel wissen in c:\boot.ini

BlueCobalt

Legacy Member
die windows 2000 regel staat daar nie in :s enkel 3 keer windows xp

BlueCobalt

Legacy Member
Ik heb die 2 windows xp's weggedaan en nu staat er alleen nog maar dit:
[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

maar toch bij het opstarten geeft hij er nog 2 weer: Windows (2000 die niet gaat) en Windows XP en standaard neemt hij de 2000 en dit mag niet, hoe doe ik dit weg?

greetz en thx

Exit

Legacy Member
is dit alles dat in boot.ini staat??
dan is er toch een foutje ...

dit is uwe xp ....
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

dees is de (2k) setup ....
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOW S

ga eerst eens naar eigenschappen deze computer, dan opstart instell en kies de xp als standaard boot ...
dan zou in boot.ini de default regel de xp regel moeten zijn ... kijk dan of die andere rgel er nog staat ...

normaal zou dit er moeten staan
[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

BlueCobalt

Legacy Member
fuckerdefuck, nu heb ik aan die boot file gepruld, en nu start em niemeer op :s nu staat er enkel bij de keuzelijst WINDOWS 2000 en tis die die nie gaat :s wat nu gedaan?? hoe geraak ik terug aan die boot file en wat moet er exact instaan :s fuckerdefuck
thx en greetz

BlueCobalt

Legacy Member
ok ik heb op een andere partitie windows xp home der ff terug opgezet, en daar zit ik nu op, maar kan ik via hier de boot file op de c schijf aanpassen terug en wat moet er dan instaan om gewoon de windows op de c schijf op te starten? greetz !

BlueCobalt

Legacy Member
nu heb k de boot.ini.backup file als boot.ini vervangen en nu gaat het :d juj
sorry voor de drukte ma k was echt hopeloos !
greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan