Archief - Dreamweaver frame vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik wil dus een website maken met verschillende frames.

Dus links komt de menu en dan in het rechervak komt de pagina te staan die je in het menu hebt aangeklikt.En bovenaan nog een frame met de titel van de site
Alles lukt goed in dreamweaver,maar als ik dan al die frames opsla en ik open één van die frames in men browser dan heb ik helemaal iets anders.

Zover ben ik dus al in dreamweaver

http://users.pandora.be/borake/frames.jpg

Misschien da ik alles verkeerd opsla ofzo...
Iemand raad?

« ei »

Legacy Member
Ik ga u proberen te helpen.
Kheb ook heel lang gesukkeld met die frames om da te snappen, en m'n vriend heeft 1 keer ff op papier geschetst hoe ik de frames moet opslaan, en nu vind ik et heel simpel :)

Dus kheb uw screenshot ff geedit:

linkje

In de frames heb ik de bestandsnamen gezet.
Waar ik een rood kaderke rond gedaan heb, moet ge index.htm noemen.
Ge zorgt er dus voor dat, wanneer uw site geopend wordt, die index.htm geladen wordt :)

Voor de rest:
Als ge een link aanmaakt in het linkse frame (links.htm) dan ziet ge daar bij de opties van die link "target" staan, en daar kiest ge "mainFrame".

Dus om ff op een rijtje te zetten:
- home.htm = "mainFrame"
- boven.htm = "topFrame"
- links.htm = "leftFrame"

Ik hoop dak het duidelijk heb kunnen uitleggen :)

Blue-Bora

Legacy Member
« ei » zei:
Ik ga u proberen te helpen.
Kheb ook heel lang gesukkeld met die frames om da te snappen, en m'n vriend heeft 1 keer ff op papier geschetst hoe ik de frames moet opslaan, en nu vind ik et heel simpel :)

Dus kheb uw screenshot ff geedit:

linkje

In de frames heb ik de bestandsnamen gezet.
Waar ik een rood kaderke rond gedaan heb, moet ge index.htm noemen.
Ge zorgt er dus voor dat, wanneer uw site geopend wordt, die index.htm geladen wordt :)

Voor de rest:
Als ge een link aanmaakt in het linkse frame (links.htm) dan ziet ge daar bij de opties van die link "target" staan, en daar kiest ge "mainFrame".

Dus om ff op een rijtje te zetten:
- home.htm = "mainFrame"
- boven.htm = "topFrame"
- links.htm = "leftFrame"

Ik hoop dak het duidelijk heb kunnen uitleggen :)

ivm die index.
De site dat ik probeer te maken moet niet de hoofdpagina zijn van men site :)

Maar als dat wel zo zou zijn,hoe moet ik dan de gehele pagina opslaan als index.htm?
Als ik vraag om op te slaan dan moet ik al die frames apart opslaan.

« ei »

Legacy Member
Blue-Bora zei:
ivm die index.
De site dat ik probeer te maken moet niet de hoofdpagina zijn van men site :)

Maar als dat wel zo zou zijn,hoe moet ik dan de gehele pagina opslaan als index.htm?
Als ik vraag om op te slaan dan moet ik al die frames apart opslaan.

Idd, ge moet ze apart opslaan, daarom dak u ook de bestandsnamen heb gezet opt screenshotje he :)
Als ge da schermke van "opslaan" goed bekijkt in Dreamweaver, ziet ge uw "pagina" int klein erlangs, en die selecteert telkens de frame die gij een naam moet geven. Kijk maar es goed, en dan gewoon opslaan zoals ik het gezet heb in uw screenshot :)
Index.htm slaat ge op wanneer hij op uw "mini-pagina" bij het opslaan dus een kaderke rond heel uw pagina heeft.


*edit* Kheb me heel ff vergist :) Tis geen mini-paginake da ge te zien krijgt.
Als ge uw paginas wilt opslaan, moet ge kijken naar uw pagina's zelf (op de achtergrond). Dreamweaver zet een kaderke rond de frame die ge dan een naam moet geven.

Blue-Bora

Legacy Member
Hij opent dus nooit al die frames tegelijk he :(
Of moet ik een index.htm hebben?Want die index.htm bestaat al op men website,deze moet gewoon een andere pagina worden

« ei »

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Hij opent dus nooit al die frames tegelijk he :(
Of moet ik een index.htm hebben?Want die index.htm bestaat al op men website,deze moet gewoon een andere pagina worden

Ja, die index.htm is noodzakelijk om alle frames samen te openen natuurlijk :)

Kheb m'n bovenstaande post geedit btw, had me ff vergist.

« ei »

Legacy Member
Ik zou u eigenlijk aanraden om helemaal opnieuw te beginne, daarmee bedoel ik:
Maak een nieuwe map aan, en open een nieuw bestand in Dreamweaver en voeg opnieuw alle frames toe, en dan opslaan, en dan bewerken :)

Blue-Bora

Legacy Member
« ei » zei:
Ja, die index.htm is noodzakelijk om alle frames samen te openen natuurlijk :)

Kheb m'n bovenstaande post geedit btw, had me ff vergist.

jaja da mini paginake zie ik staan hoor.
Die zet dan een zwarte kader rond elke frame die hij op die moment wil opslaan.

Dus ik geef elke frame de namen die jij had gezegd en dan opt laatste als hij rond alles die kader zet dan geef ik die index.htm en dan is dit het resultaat

http://users.pandora.be/borake/frametest/

Daar staat dus dien index.htm , link, home, topframe in.

« ei »

Legacy Member
Blue-Bora zei:
jaja da mini paginake zie ik staan hoor.
Die zet dan een zwarte kader rond elke frame die hij op die moment wil opslaan.

Dus ik geef elke frame de namen die jij had gezegd en dan opt laatste als hij rond alles die kader zet dan geef ik die index.htm en dan is dit het resultaat

http://users.pandora.be/borake/frametest/

Daar staat dus dien index.htm , link, home, topframe in.

Zo klopt het toch normaal denk ik? Geef uw frames anders aparte achtergrondkleuren of mss borders ofzo voor te testen :)

Blue-Bora

Legacy Member
« ei » zei:
Zo klopt het toch normaal denk ik? Geef uw frames anders aparte achtergrondkleuren of mss borders ofzo voor te testen :)

Tis al in orde nu ;) thx 2 you ;)

Maar nu nog iets.
Hoe geef ik elke frame een randje?Zodat ze wa van elkaar gescheiden staan.Als ik ingeef da hij border moet hebben dan komt er gene

Dit heb ik al :

http://users.pandora.be/borake/ledjess.htm

« ei »

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Tis al in orde nu ;) thx 2 you ;)

Maar nu nog iets.
Hoe geef ik elke frame een randje?Zodat ze wa van elkaar gescheiden staan.Als ik ingeef da hij border moet hebben dan komt er gene

Dit heb ik al :

http://users.pandora.be/borake/ledjess.htm

Ziet er goed uit. Kvind uw buttons heel schoon! :)
Mss wel ff uw linker-frame breder maken zodat die scroller weg is? :)

Nu over die borders: Als ge op de border klikt in Dreamweaver, krijgt ge onderaan de Properties van die borders, en dan zet ge dat op "Yes" en ge stelt de "Border Width" in op "1" (of meer, moet ge zelf kiezen, maar het moet dus minimum 1 zijn)

Dan zou het normaal gezien moeten lukken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan