Archief - dual boot probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RoelZXR

Legacy Member
hoi allemaal ,

Ik was gisteren nog eens aan het proberen om nog eens men ubuntu op te starten met mij dual boot systeem maar ik was mijn paswoord vergeten ...
vandaag heb ik men papiertje gevonden met het juiste paswoord maar er is plotseling geen dualboot meer op mijn pc ( moet weer bij mij gebeuren ) ???

Reden van het plotseling verdwijnen kan ik niet vinden , ik weet wel dat ik gisteren system mechanic heb laten draaien voor men xp home edition weer op volle kracht te krijgen .
Maar vandaag geen dual boot optie meer voor mijn ubuntu ?

als iemand me kan helpen ?

een vriend vroeg me dit :
Kijk eens bij opstartinstellingen alles nog goed staat?

Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen. -of-
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl en klik op OK.
Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.

Dit was mijn antwoord :
syteemstarten:
standaartbesturingssysteem windows xp home edition en kan niets anders kiezen
alles staat aangvinkt
besturingstytemen 15 sec. weergeven
herstelopties 30 sec weergeven indien nodig

bij bewerken staat :
[boot loader]
timeout=15
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptOut


systeemfouten :
staat ook alles aangevinkt
kleine geheugendump :64kb
map voor kleine dump : %SystemRoot%\Minidump

als iemand me hier zou kunnen helpen alvast bedankt want ik zit al meer dan 4 uur te zoeken in de faq's op het net en vind niet veel wat ik kan doen

Zelf ben ik ook maar een beginner

Greetz RoelZXR

InFerNo

Legacy Member
In windows kan niets aanvangen ivm de bootloader voor Linux. Die settings die je daar post zijn die van de bootloader van Microsoft en bijgevolg detecteert deze alleen Microsoft OS'.

Met een LiveCD kan je de bootloader van Linux wel terug instellen. (dit zijnde GRuB of LiLo)

edit: de installatie CD van Ubuntu is sowieso een liveCD :)

RoelZXR

Legacy Member
ik heb dit destijts geinstaleerd met de live cd ubuntu 8.10 met wubi geinstaleerd
het macheerde heel goed ...
tot vandaag er geen dual boot optie meer was , ik heb nu de live cd ingestoken en ga eens het een en ander proberen

InFerNo

Legacy Member
google eens op restore GRuB ubuntu, daar vind je veel op terug :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan