Archief - Fedora Core 2 probleem na installatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_Odd_Alien

Legacy Member
Ik heb 2 cd's voor de installatie van Fedora Core 2, die bij een boekje "Starten met Linux" zaten.
Als ik de installatie uitvoer zoals in het boek uitgelegd wordt, krijg ik volgende foutmelding als de installatie voltooid is en ik opnieuw opgestart heb:
Ik kan de X-server niet starten.
met nadien nog wat tekst en dan de vraag of ik een uitgebreid "rapport" wil bekijken.
Daarin staat ergens op het einde:
no screens found
Als ik dan verder ga verschijnt er ook nog iets van "Herstart GDM als het probleem opgelost is."
Nadien verschijnt er een zwart vensters met witte letters, en kan ik inloggen, maar nadien gebeurt er niets.

Ik heb al 3 keer opnieuw geprobeerd te installeren, maar telkens met hetzelfde resultaat. Linux staat op een apparte HD.
Er zouden ook problemen zijn met ATI kaarten, en er wordt dan aangeraden om andere drivers te downloaden, maar ik denk dat ik daarvoor Linux opgestart moet krijgen?

Ik ben een absoluut beginner, maar pls help.

EDIT: Ik hoop dat deze thread op de juiste plaats staat?

Bubbling Zombie

Legacy Member
_Odd_Alien zei:
Nadien verschijnt er een zwart vensters met witte letters, en kan ik inloggen, maar nadien gebeurt er niets.

kan je hier in typen (maw - zit je in de console?)
EDIT: Ik hoop dat deze thread op de juiste plaats staat?
waar anders é :unsure: ;)

_Odd_Alien

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
kan je hier in typen (maw - zit je in de console?)

Ja, ik denk het wel.
Ik kan toch bijvoorbeeld help typpen, en dan krijg ik uitleg (waar ik eigenlijk niets aan heb :unsure: ).

Bubbling Zombie

Legacy Member
probeer eens xf86config daar in te typen (en als dat niet werkt xorgconfig, ik weet niet precies met wat RH werkt :-/ ). Daar moet je een aantal stappen doorlopen. Typ dan , als die config gedaan is, "KDM" in je console in (of reboot)

Tyfius

Legacy Member
Kzou het niet direct weten, maar de fedora2 die ik hier heb liggen, is 4cd's waarvan ik er toch steeds 3 gebruikte ...

Bubbling Zombie

Legacy Member
Tyfius zei:
Kzou het niet direct weten, maar de fedora2 die ik hier heb liggen, is 4cd's waarvan ik er toch steeds 3 gebruikte ...

dit is een speciale versie - bijgeleverd bij een boekje. Die error heeft niets te zien met incorrecte installatie maar des te meer met incorrecte configuratie.

_Odd_Alien

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
probeer eens xf86config daar in te typen (en als dat niet werkt xorgconfig, ik weet niet precies met wat RH werkt :-/ ). Daar moet je een aantal stappen doorlopen. Typ dan , als die config gedaan is, "KDM" in je console in (of reboot)

Bij al deze commands (behalve bij reboot ) krijg ik als antwoord iets in de vorm van
-bash ... command not found
En in de error staat inderdaad dat het aan de configuratie ligt, maar hoe verander ik die?

Bubbling Zombie

Legacy Member
door die commandos uit te voeren. om die manueel aan te passen zal je eens de manual van Fedora moeten raadplegen, ik ken dat systeem niet zo goed (normaal is er ergens in je systeem een xorg.conf of iets in die stijl noemt) -- ik kan het niet opzoeken voor je, ben druk bezig met iets, maar zie maar eens rond op www.linuxquestions.org ofzo.

dJeez

Legacy Member
Als je niet (direct) wil gamen zou je kunnen opteren voor een Generic VESA driver tijdens de installatie van Fedora - en dus NIET de ATI drivers die bij FC2 zitten - dan zal je wellicht direct kunnen booten in grafische mode. Later kan je desgewenst nog overschakelen naar de hardware accelerated driver van ATI door de driver te compileren en te installeren (en de nodige wijzigingen aan de X config te maken).

_Odd_Alien

Legacy Member
dJeez zei:
Als je niet (direct) wil gamen zou je kunnen opteren voor een Generic VESA driver tijdens de installatie van Fedora - en dus NIET de ATI drivers die bij FC2 zitten - dan zal je wellicht direct kunnen booten in grafische mode. Later kan je desgewenst nog overschakelen naar de hardware accelerated driver van ATI door de driver te compileren en te installeren (en de nodige wijzigingen aan de X config te maken).

En hoe kies ik die drivers tijdens de installatie? Ik heb nooit drivers moeten aanduiden :wtf: .

jeroen_hoefkens

Legacy Member
ik geloof da FC vooral streeft naar auto detectie ... in fc1 moest ge ook (spijtig genoeg) al veel minder zelf doen...
ge kunt mss best is in root

Code:
#joe /etc/X11/XF86config-4
//joe kunt ge vervangen door nano, pico , vim , vi ,... wat gij voor text editor geinstalled hebt ( gedit , kedit enzo GAAT NIET WERKEN :p)
doen en (ik weet niet wat die afkorting is voor ati maar ik denk dan "ati" te vervangen door "VESA" :)

@silent_spring@

Legacy Member
had ik gistren ook... ik kon inloggen maar verder ook niets ... was omdat ik m'n scherm in de verkeerde uitgang van m'n dual-head kaart had gestoken ... had ook geen grafische installatie bij mandrake hierdoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan