Archief - Formatteren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XYRIS

Legacy Member
Hellow,

Heb me net Windows 7 gekocht en zou die dus willen installeren.
Zo is mijn pc ingedeeld:

160GB

- 30gb (Windows XP + programma's)
- 120gb (Games)

1tb externe met bestanden enz

Nu, mijn vraag, nu ik van OS verander kan ik dan nog altijd enkel de Windows
partitie formatteren en dan Windows 7 opzetten zodanig dat mijn games nog steeds gaan werken? Of ben ik toch beter om die games een fresh install te geven?

Alles is zo ingedeeld dat ik snel kan formatteren zoals je ziet
Enkel os & programmatjes moeten herinstalleert worden

Exit

Legacy Member
dat is net zelfde als alle vorige windows'en partitie/hdd kiezen welke ge wilt formateren tijdens de setup

Homer`

Legacy Member
Uw games gaan dan wel niet meer werken hé.. Allé, ze zullen waarschijnlijk wel werken maar je gaat ze bijvoorbeeld niet zien staan in je startmenu (correct me if wrong)

Zibro

Legacy Member
Die gaan normaal wel werken maar dan moet je ze opstarten vanuit uw game partitie.
En het kan zijn dat je savegames of gameinstellingen kwijt bent tenzij je die ook op de gamepartitie gezet hebt.

XYRIS

Legacy Member
Ik zal dus gewoon alles er vers opzetten. Niet dat dit 10 games zijn hoor.
maar bespaard wel tijd. Want ik heb 30gb, en Windows 7 zou er al 20 nemen..
lijkt me wat krap...?

MorGo7h

Legacy Member
XYRIS zei:
Ik zal dus gewoon alles er vers opzetten. Niet dat dit 10 games zijn hoor.
maar bespaard wel tijd. Want ik heb 30gb, en Windows 7 zou er al 20 nemen..
lijkt me wat krap...?

Ik heb een 30gb partitie voor Vista en das vrij krap na een tijdje. Ik toch 50gb vrij houden.

m-be

Legacy Member
veel games gaan niet werken omdat je register weg is waar de settings inzitten, eventueel serial numbers etc.

XYRIS

Legacy Member
@ Morgo7h: Ja, want heb hier met XP al krap gezeten, als je dan iet van 6gb download en dan uitpakt (neemt ook el schijfruimte) + het effectief op schijf plaatsen.

@m-be: Lukt met XP maar met windows7, (dacht wel dat ik mijn controls enz opnieuw
mocht instellen omdat dit vbij "mijn documenten" ergens staat meestal dat was de vraag



maar ik weet het nu,gewoon opnieuw alles en grotere parititie.

Exit

Legacy Member
sommige games hebben geen register waarden nodig om te starten
andere dan weer wel
updates van games werken niet omdat ze via register hun folder niet vinden.
sommige games plaatsen files in de windows of common map en die zullen dan ook niet werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan