Betabyte
Legacy Member
Hey , ik zou gentoo willen installeren . Ik heb GEEN ervaring met gentoo en
source based installs (mandrake/redhat wel)
Ik heb een redelijk vergaande windows en hardware kennis , en wat
programmeerervaring , alsook dos 5 en 6 (zowel alleen als + win 2.0, win 3.0 en 3.11)
Is stage 1 aan te raden ? stage 1 + netwerk voor allernieuwste versies van alles wat ik wil .
Temeer ook omdat ik met een Geforce 6600gt zit , en ik wil de window manager zeker in hardware .
Systeem :
Athlon xp 2500 , 1024 ram (dualchannel aan)
Asus a7n8x rev 2 , met on-board sound en lan uitgeschakeld .
Audigy 2 ls , 3com 905tx (omdat ik weet dat die met linux kernel degelijk werkt)
Geforce 6600gt (AGP).
Western digital 40 gig , waarvan 3 gig vrij voor linux (ongepartitioneerd) .
Gebruik :KDE , Kdevelop of andere degelijke IDE voor C/C++/kde dev , deftig webbrowser met flash support , messaging => MSN en Yahoo , multimedia voor mp3kes te luisteren , WYSIWYG html/CSS editor .
Ik wil high performance/minimaal schijfgebruik en absoluut up-to-date , daarmee => Gentoo
T.I.A , een (hopelijk) nieuwe linux "dualbooter" (games en microsoft coding = windows)
source based installs (mandrake/redhat wel)
Ik heb een redelijk vergaande windows en hardware kennis , en wat
programmeerervaring , alsook dos 5 en 6 (zowel alleen als + win 2.0, win 3.0 en 3.11)
Is stage 1 aan te raden ? stage 1 + netwerk voor allernieuwste versies van alles wat ik wil .
Temeer ook omdat ik met een Geforce 6600gt zit , en ik wil de window manager zeker in hardware .
Systeem :
Athlon xp 2500 , 1024 ram (dualchannel aan)
Asus a7n8x rev 2 , met on-board sound en lan uitgeschakeld .
Audigy 2 ls , 3com 905tx (omdat ik weet dat die met linux kernel degelijk werkt)
Geforce 6600gt (AGP).
Western digital 40 gig , waarvan 3 gig vrij voor linux (ongepartitioneerd) .
Gebruik :KDE , Kdevelop of andere degelijke IDE voor C/C++/kde dev , deftig webbrowser met flash support , messaging => MSN en Yahoo , multimedia voor mp3kes te luisteren , WYSIWYG html/CSS editor .
Ik wil high performance/minimaal schijfgebruik en absoluut up-to-date , daarmee => Gentoo

T.I.A , een (hopelijk) nieuwe linux "dualbooter" (games en microsoft coding = windows)

, maar installatie moet volledig in command-line gebeuren dude.De installatie van gentoo is in geen jaren te verglijken me die van Mandrake, Redhat, Suse,...
.