Archief - Groot probleem --> IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL <-- HELP!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ryan1986

Legacy Member
Yo allen,
ik heb dus een serieus probleem met mn pc, die wil namelijk niet meer opstarten.
Als ik opstart dan geraakt em tot waar da balkske van win XP moet verschijnen, maar dat verschijt niet. Er komt een zwart scherm en de pc doet niets meer.
Als ik probeer te booten in veilige modus dan komt er zo wa tekst maar het blijft hangen bij de regel:
Code:
multi(0)diks(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\config\system
dus booten in veilige modus lukt ook al niet.
Dan probeer ik dus maar op te starten met de cd van windows xp, eens ik in de wizard ben dus ik op R(Repair) en kies als besturingsysteem 1.
Maar dan komt de BSOD (Blue screen of death) met de volgende melding:
Code:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
de pc doet weer niet meer.
Ik ben echt radeloos, er staat zeer veel belangrijk werk op die pc en ik heb GEEN tijd om die te formateren.
Ik heb al op google gezocht maar voor de oplossingen moet je steeds naar veilige modus gaan (wat niet lukt bij mij.)
Ik draai windows XP PRO - Service Pack 2
voor meer specs zie sig.

Greetz
Ryan

st3ph3n

Legacy Member
Installeer WinXP over de bestaande installatie *ZONDER* formatteren ?
+ je behoudt je data
- windowsupdates zal je opnieuw moeten installeren
- sommige programma's moeten mogelijk opnieuw geïnstalleerd worden (omdat de systeembestanden overschreven zijn door oudere bestanden van de CD)

Steven

Ryan1986

Legacy Member
st3ph3n zei:
Installeer WinXP over de bestaande installatie *ZONDER* formatteren ?
+ je behoudt je data
- windowsupdates zal je opnieuw moeten installeren
- sommige programma's moeten mogelijk opnieuw geïnstalleerd worden (omdat de systeembestanden overschreven zijn door oudere bestanden van de CD)

Steven

Dank voor de replies :)
maar als ik installeer over de bestaande xp, gaan er dan geen 2 OS op staan ofzo?

en goe zit dat met de gebruikersaccounts, gaan die ook behouden blijven of wordt dat een warboel??

greetz

st3ph3n

Legacy Member
Je moet specifiëren om in dezelfde map als de huidige windows te installeren. Enkel de systeembestanden worden overschreven. Uw gebruikersaccounts blijven normaal zoals ze zijn.

Maar misschien eerst shimbayi z'n advies volgen :)

Steven

Ryan1986

Legacy Member
st3ph3n zei:
Je moet specifiëren om in dezelfde map als de huidige windows te installeren. Enkel de systeembestanden worden overschreven. Uw gebruikersaccounts blijven normaal zoals ze zijn.

Maar misschien eerst shimbayi z'n advies volgen :)

Steven

probleem is dat ik de foutmelding krijg als ik de installatie kies, nadat ik op R heb geduwd, ik geraak dus niet in het command venster :(

*edit* ik zie nu zelf dat ik mn pc niet meer kan formateren ook, ik krijg dezelfde foutmelding. HELP :help:

darkassassin

Legacy Member
zoals st3ph3n zei is het best dat je eerst kijkt op registry fouten. Dan kunde mss es denken om windows te herinstalleren. Beste is natuurlijk moest ge een backup genomen hebben. Dan konde gwoon die back up er weer over zetten en het was gefixd.

Ryan1986

Legacy Member
mja maar probleem is da ik zelf niet meer kan formateren, ik krijg dezelfde dout.
ik heb al eens alle onnodige hardware uitgetrokken maar da hielp ook nie.
Ik geraak nie in de Repair console...
Ik ben nu memtest86 aant runnen (al 4 uren bezig)

darkassassin

Legacy Member
eh wete wa. Als ge nog een tweede pc beschikt met diskettestation zoekt u partition magic, maakt de twee bootdisketjes aan. En dan kunde formatteren wat ge wenst zonder windows. En als u bios nog opstart moet da normaal nog lukken.

Ryan1986

Legacy Member
darkassassin zei:
het is niets. Lucky dat pieter je vriend is ;)

Eej gast bedankt e, dankzij u heb ik mn pc er weer bovenop gekregen en de partitie kunnen formateren
MERCI :niceone: :applause:

darkassassin

Legacy Member
nooooo problem man. I'm here to serve ;) graag gedaan. Dat is het voordeel van partition magic. En ik doe het voor geen geld weg :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan