Archief - HDMI probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phil

Legacy Member
Hallo,

Ik heb mezelf onlangs een netbookje aangeschaft, met een HDMI-poort. Nu, af en toe wil ik die gebruiken op m'n TV. En tot een paar dagen geleden werkte dat perfect. Ik kon perfect in HD "outputten" zonder enig probleem.

Maar er is ergens iets gebeurd, ik heb geen idee wat en nu zijn m'n kleuren volledig om zeep. Geluid werkt nog perfect, enkel m'n kleuren zijn gewoon weg.

Met m'n andere PC werkt de HDMI nog perfect, dus het probleem ligt vermoedelijk aan deze netbook.

Ik heb een foto van m'n TV genomen met m'n GSM, ik hoop dat ge het een beetje kun zien.

Yfrog - hdmiprobleem

De grote witte vlek in't midden is m'n wallpaper + een deel van Opera, 9lives site die er langs links uitsteekt. Rechts vanboven 3 widgets, links vanboven 2 shortcuts. Allemaal onleesbaar.

Heb ook zonet m'n drivers geupdate via de intel website, maar maakt geen verschil uit. Settings voor m'n 2de scherm zijn ook niet verandert afaik.

Windows 7 Home Premium 64bit hier. Graka is een Intel integrated G45 of iets gelijkaardigs. Niet bepaald snel, maar vermits HDMI in full HD vorige wel perfect werkte....

Iemand enig idee waaraan dat zou kunnen liggen?



Phil

Exit

Legacy Member
hmm ziet er een vga 'probleem' uit
check app beheer eens of daar nog alles goed is ...
resolutie/hz nakijken

Phil

Legacy Member
Zonet met het intel control panel gedoe (software om drivers etc te besturen van m'n graka) liggen prutsen.

Hz kan ik van 60 naar 30 of 24hz brengen. Maakt geen verschil uit. 24hz geeft een paar groene vlekken waar er kleur zou moeten zijn, maar dat is het zowat.

Ook kleurendiepte van 32 naar 16bit proberen te brengen. Maakt ook geen verschil uit.

Resolutie maakt ook geen verschil, full HD of 800*600, allemaal hetzelfde vertekende witte kleurenpalet.

:(

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
beeld op uw scherm van netbook is op dat moment wel normaal?

Phil

Legacy Member
Yup, enkel het beeld op de TV is om zeep. Zowel als ik m'n Desktop extend, als wanneer ik de TV als main desktop of als kopie van m'n PC desktop gebruik.

Het ligt niet aan de kabel of de TV, want het werkt perfect op m'n andere PC.

Phil

Legacy Member
Thx voor die link. Heb het ff doorgelezen, maar het is niet echt hetzelfde als mijn probleem/de oplossingen werken hier niet :(

kristofb

Legacy Member
Ik hoop dat je gezien hebt dat er in die comments onderaan nog enkele verschillende problemen vermeld worden die ook wel op jou probleem lijken? (incl. enkele oplossingen daar dan weer voor)

Phil

Legacy Member
Ik ben niet dom hoor :p


Net gebeld naar de winkel waar ik die netbook gekocht heb. Ik mag hem komen omruilen en krijg morgen een gloednieuw toestel. xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan