Archief - [HELP]Vind harde schijf niet terug en kan niet in windows komen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lyno

Legacy Member
Na het installeren van Windows Service Pack 2 kwam, nadat ik mijn computer opnieuw opstarte een blauw scherm tevoorschijn met de boodschap:

"fout: kan winsrv niet vinden ... code 0000000135 ofzo denk ik"

Na die foutmelding duwde ik op de resetknop maar nog steeds kwam deze foutmelding (ik kan dus niet meer op mijn bureau blad komen, ook niet in het aanmeldingscherm) Als ik mijn computer opstart in de veilige modus lukt het nog steeds niet :( .

Ik heb nu zijn opstart diskette en als ik daar C: invoeg zegt hij: "Invalid drive spefication" en ook Format C: werkt niet.


De vraag is nu: hoe kan ik nu terug in Windows keren en hoe vind hij mij harde schijf terug (Xp cd-rom werkt ook niet (repair of opnieuw installeren)


Gelieve mij vlug te helpen.

Th0R

Legacy Member
start een op met uw cd en kies de herstel console, waarda ge uw windows dir selecteert, u wachtwoord ingeeft ( zoude die hebbe ) en dan type: chkdsk /r ( of P ben vergete welk "zware werk dag" ) dan kijkt hem u schijf es na op eventuele fouten en probeert hem die ook te fixe

lyno

Legacy Member
kan je dat niet wat gemakkelijker uitleggen, ken daar niet zoveel van :crazy: Als ik voor window repair kies vind hij mijn harde schijf niet.

bedankt om zo vlug te antwoorden

Th0R

Legacy Member
ge boot van u XP cd, ge kiest uw herstel optie ( R ), ik dacht dat die dan de herstel console open doet, waar je eerst een keyboard settings optie krijgt voor het in azerty te zette(wat je eigenlijk niet nodig hebt want in qwerty bolt da ook :p ). als ge da vensterke laat staan gaat hij binne de zoveel seconde naar een ander schermke waar ge u actieve windows directory moet kieze. er zal zoiets staan.

1: C:WINDOWS

nu kunde maar 1 letterke/cijferke invulle dus kies gewoon 1, dan ENTER
nu kunde gewoon hetvolgende type: chkdsk /r (of /p weet het niemeer)

lyno

Legacy Member
Gaat hij dan ook mijn hardse schijf terugvinden? nee toch.

Het probleem is eigenlijk ook dat hij mijn harde schijf niet vind als ik op "R" druk

Exit

Legacy Member
bij booten zoekt ie naar het geheugen, hd, cdrom, enzo ... komt de hd daarbij? zonie, dan hd defect, kabels slecht ...
draait ze nog?

Th0R

Legacy Member
als hem u hhd niet vind kan hij toch ook geen blauw scherm krijge?

raintjah`

Legacy Member
Check bios: Staat ie als master?
Is ie recent vervoerd geweest? Kijk dan achteraan of het "pinnetje" ook in master positie zit.
Heb je nog andere hardeschijven? Haal deze er dan even uit en probeer nog eens.
Heb je bij je thuis nog andere PC's staan? Probeer de hardeschijf hier eens te starten, eventueel om nog data te redden.

Grtz

:offtopic: Er heerst echt wel een vloek, ekle dag kom ik wel een thread tegen over een kapotte schijf. Welke antivirus heb jij?

lyno

Legacy Member
bedankt allemaal om te antworden, maar heb hem eens binnengestoken om te kijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan