Archief - Hoe Windows live mails kopiëren en terug zetten herinstallatie windows 7?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xhdmix

Legacy Member
hey,
Ik zou graag opnieuw Windows 7 op mijn pc herinstalleren, maar ik zou ook graag al mijn emails en contactpersonen behouden in windows live mail.
Weet er iemand hoe ik dat makkelijk zou kunnen kopiëren en terug kan zetten?
Heb al eens op het internet gezocht maar daar vind ik meestal dingen van outlook express enzo.
Hoop dat er iemand snel kan reageren want het is nogal dringend :(
Alvast bedankt ;)

Robin.

Legacy Member
Aangezien de Windows Live hotmail eigenlijk 'webmail' is, staan de gegevens die op je computer staan, ook op het internet. Volgens mij kan je gewoon je besturingssysteem opnieuw installeren. Daarna gewoon Windows Live opnieuw downloaden, je moet wel je gegevens opnieuw invoeren, maar daarna worden je mails opnieuw opgehaald. Volgens mij geld voor de contactpersonen hetzelfde.
We hebben het toch over het programma 'Windows Live Mail'? Als het gaat over je e-mails in je browser bekijken is het simpel: Er verandert dan niets aan je mails en/of contactpersonen (ze zullen niet verdwijnen) en je kan nog steeds inloggen op eender welke computer.
Verbeter me maar als ik niet correct ben. :)

xhdmix

Legacy Member
Robin. zei:
Aangezien de Windows Live hotmail eigenlijk 'webmail' is, staan de gegevens die op je computer staan, ook op het internet. Volgens mij kan je gewoon je besturingssysteem opnieuw installeren. Daarna gewoon Windows Live opnieuw downloaden, je moet wel je gegevens opnieuw invoeren, maar daarna worden je mails opnieuw opgehaald. Volgens mij geld voor de contactpersonen hetzelfde.
We hebben het toch over het programma 'Windows Live Mail'? Als het gaat over je e-mails in je browser bekijken is het simpel: Er verandert dan niets aan je mails en/of contactpersonen (ze zullen niet verdwijnen) en je kan nog steeds inloggen op eender welke computer.
Verbeter me maar als ik niet correct ben. :)

Bedankt voor je snelle reactie :)
Het gaat inderdaad over het programma Windows Live Mail
Het zijn de emails van @telenet.be die ik graag wou overzetten
Zouden die ook opgeslagen worden met contactpersonen enzo?

Feignasse

Legacy Member
(show menu bar) File > export > messages
en dan verdere opties kiezen.


Of je kan ook gewoon alle mails selecteren en die naar een map op je computer slepen. Later sleep je ze dan gewoon terug naar de gewenste map in je mailprogramma.

xhdmix

Legacy Member
Ulixes zei:
(show menu bar) File > export > messages
en dan verdere opties kiezen.


Of je kan ook gewoon alle mails selecteren en die naar een map op je computer slepen. Later sleep je ze dan gewoon terug naar de gewenste map in je mailprogramma.

Dank je :D
En de contactpersonen kan ik dan ook zo overzetten?

Feignasse

Legacy Member
Voor contactpersonen heb ik geen idee, die van mij zitten allemaal in hotmail dus die heb ik altijd ter beschikking :p

xhdmix

Legacy Member
Oooh ok :)
Ik denk dat ik het net gevonden heb
Heel erg bedankt ;) :D

EuT.be

Legacy Member
Voor alle andere:

C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
Wel zien dat verborgen bestanden zichtbaar zijn

Kun je letterlijk drag en drop mee doen, 't geeft geen problemen bij een verse installatie.

Exit

Legacy Member
ofwel export
opwel gewoon de emails slepen naar een map
ofwel die files van hierboven kopieren en terug zetten


als het over een hotmail account gaat dan staan de emails online (log maar eens op hotmail in)
adressenboek - exporteren
indien hotmail account = indem, de adressen staan online
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan