Slinck
Legacy Member
Goed,
here we go.
Heb 2 pc's staan hier, geen hub, 2 netwerkkaarten in Systeem 1 (met internet connection -ADSL hier in Brazilië) en andere computer met 1 netwerkkaart.
Nu,
heb printer en file-sharing al kunnen gebruiken, maar Internet Connection Sharing lukt maar niet!
Overzichtje:
Bij Systeem 1, bij network connections heb ik ongeveer hetvolgende:
*Bij "DIAL-UP": Velox connection (Brazil); connected op Realtek ...
*Bij "LAN or HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection; connected and shared op Realtek ...
-->Local Area Connection 3; connected op Intel Pro (Onboard LAN).... (hiermee is Systeem 2 aangesloten)
Enkel bij Local Area Connection 3 heb ik een static IP ingevuld.
Bij Systeem 2, bij network connections:
*Bij "INTERNET GATEWAY": Local Area Connection on Systeem 1(=pcnaam
) - Enabled
*Bij LAN OR HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection 2: Enabled op Marvel Yukon Gigabit...(Onboard LAN)
Bij deze Local Area Connection heb ik static ip ingevuld (dezelfde als bij Systeem1, except het laatste cijfertje: x+1) EN heb als Default gateway, de ip van Systeem 1 (Local Area Connection 3; dus van de netwerkkaart die aangesloten is met Systeem 2).
Printers, files, drives ... ALLES kan ik sharen tussen de twee computers.
Internet helaas niet.
Beide pc's draaien op XP.
Wie kan mij helpen?
Thanks a million
here we go.
Heb 2 pc's staan hier, geen hub, 2 netwerkkaarten in Systeem 1 (met internet connection -ADSL hier in Brazilië) en andere computer met 1 netwerkkaart.
Nu,
heb printer en file-sharing al kunnen gebruiken, maar Internet Connection Sharing lukt maar niet!
Overzichtje:
Bij Systeem 1, bij network connections heb ik ongeveer hetvolgende:
*Bij "DIAL-UP": Velox connection (Brazil); connected op Realtek ...
*Bij "LAN or HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection; connected and shared op Realtek ...
-->Local Area Connection 3; connected op Intel Pro (Onboard LAN).... (hiermee is Systeem 2 aangesloten)
Enkel bij Local Area Connection 3 heb ik een static IP ingevuld.
Bij Systeem 2, bij network connections:
*Bij "INTERNET GATEWAY": Local Area Connection on Systeem 1(=pcnaam
) - Enabled*Bij LAN OR HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection 2: Enabled op Marvel Yukon Gigabit...(Onboard LAN)
Bij deze Local Area Connection heb ik static ip ingevuld (dezelfde als bij Systeem1, except het laatste cijfertje: x+1) EN heb als Default gateway, de ip van Systeem 1 (Local Area Connection 3; dus van de netwerkkaart die aangesloten is met Systeem 2).
Printers, files, drives ... ALLES kan ik sharen tussen de twee computers.
Internet helaas niet.
Beide pc's draaien op XP.
Wie kan mij helpen?
Thanks a million