Archief - Internet valt uit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jethroeetvelde

Legacy Member
Ik kan na een uurtje ofzo plots niet meer surfen. Ik kan wel nog op msn, mmorpg, etc. Ik heb mijn laptop reeds geformatteerd en geen updates gedaan (heb ook al eens geformatteerd MET alle updates) en ik heb het probleem nog. Ik moet dan telkens rebooten, niets anders helpt. Ik had dit met mijn oude laptop ook, hierbij was het probleem opgelost na een format en zonder updates. Beiden draaien met vista. Ik zit nu ongeveer een jaar met dit probleem, eerst met de oude laptop, nu met deze en dit is best vervelend. Ik heb hier al een tijdje op gezocht maar niets helpt. Aan de browser ligt het niet aangezien ik zowel chrome, ie en firefox heb gebruikt.

Laptop asus x61 sl:
vista home premium 32bit
auslogic disk defrag
office 2007
ccleaner
easycleaner
wlm
avast
zonealarm
last.fm
firefox
notepad ++
daemon tools
pdf creator

Misschien dat een van deze programma's bekende problemen heeft ofzo.
Alvast bedankt, Jethro.

TiZon

Legacy Member
Als je dit voor hebt, kan je dan nog met andere toestellen in je netwerk op internet?
Hoe ziet je netwerk er uit?

jethroeetvelde

Legacy Member
Mijne oude laptop, nieuwe laptop en nog een pc die via kabel naar de router gaat. Enkel mijn nieuwe laptop gaat dan niet meer. We zitten niet in 1 netwerk.

Exit

Legacy Member
dns probleem dan
msn, games, ... werken veelal via ip's

ipv pc herstarten, herstart router/modem eens als test ...
of netwerk kaart uitschakelen en terug inschakelen

jethroeetvelde

Legacy Member
Ik had het net weer. Ik heb mijn netwerkkaart uit en ingeschakeld en toen had ik weer internet. Hoe kan ik dit nu oplossen?

Exit

Legacy Member
zien voor nieuwere drivers mss

of eens volgende proberen of dat helpt (aangezien format niet hielp zal het wrs ook niet helpen)
uitvoeren - cmd - ipconfig /flushdns

jethroeetvelde

Legacy Member
Ik vind nergens een nieuwe driver voor mijn kaart.
atheros ar928x wireless network adapter
vista 32bit

Voodooghost

Legacy Member
Op de Asus site staan 2 versie voor jouw wireless kaartje/

Klik op volgende link: Link naar Asus
Links boven geef je x61sl in als model en dan klik je op zoeken.
Dan klik je nog eens op het model in de zoek resultaten, dan moet je je OS kiezen en dan krijg je een lijst te zien met alle drivers die beschikbaar zijn.

Ik twijfel of het hier gaat aan liggen vermits je met een andere laptop er ook last van hebt.

Zou het niet eerder aan je wireless router liggen? Dat je de wireless verbinding kwijtspeelt? Test dit eens door de router te herstarten en zie of het dan ook terug werkt.

jethroeetvelde

Legacy Member
Alvast bedankt voor de link. Momenteel heb ik er met de oude laptop geen last meer van. Ik zal morgen eens testen of het met de router ook opgelost raakt.

jethroeetvelde

Legacy Member
de router resetten werkt ook. Alleen zowel wanneer ik de router reset als de netwerkkaart uitschakel werkt firefox niet meer naar behoren. Sommige pagina's willen niet meer openen en wanneer ik firefox sluit blijft deze taak lopen bij processen en kan ik deze niet afsluiten. Wat is eigenlijk het juiste probleem van mijn internet dat uitvalt?

Voodooghost

Legacy Member
Bij wireless kom je soms het probleem tegen dat de pc de connectie verliest met de router of access point.
Dit kan verscheidene oorzaken hebben waaronder te ver van router, antivirus, storingen allerhande zoals microgolfovens, gebuur op zelfde kanaal, crappy drivers, WPA kan al eens miserie geven met XP SP2...

Om kort te zijn, het kan allerlei oorzaken hebben en je gaat zelf beetje moeten uitzoeken wat het mogelijk kan zijn vrees ik.

Oplossingen:
-Laatste nieuwe drivers installeren
-Firmware router updaten
-Op Router het kanaal veranderen
-Router eens van plaats veranderen (weg van storingen)
-Security eens veranderen in WPA2 of WEP
-Firewall programma eens afzetten.

Ongetwijfeld ben ik er nog een aantal vergeten, maar je kan er al mee beginnen.

Veel succes.

jethroeetvelde

Legacy Member
Ik verlies geen verbinding met de router, ik kan enkel niet meer browsen. Hierboven is iets gezegd over een dns-probleem, wat zou hiervoor de oplossing kunnen zijn?
Verder hebben updates van de drivers niet geholpen.

Voodooghost

Legacy Member
Wel raar dat je enkel browserprobleem hebt
DNS problemen los je meestal op met het commando dat al is gemeld geweest:
uitvoeren - cmd - ipconfig /flushdns

Deze geven mogelijk een probleem door slecht gebruik of instellingen
Uninstall ze eens en zie of het nog gebeurd

ccleaner
easycleaner
avast
zonealarm

Er is momenteel een virus dat de ronde doet dat ook wel een beetje dat symptoom vertoont.
Download Click hier eens, uitleg staat op de pagina en voer dat eens uit.
Download Avira eens en install die en update die ook eens (eerst avast uninstallen!!)
Download en installeer spybot, adaware, malware bytes, spyware terminator eens, update die en laat die ook eens hun ding doen.

Mvg

menace2070

Legacy Member
gewoon vista die crapt- vista en wireless niet al te best,
probeer gewoon je draadloze kaart te verwijderen uit device manager, en dan rebooten, normaal installeert je laptop deze autom.
heb dit ook gedaan en werkt nu naar behoren, of stel op je draadloze adapter een static dns in en probeer het zo : bv 194.7.1.4
en als secondary je router.

jethroeetvelde

Legacy Member
draadloze kaart deinstallere ga ik niet doen, helpt toch niet. De programma's deinstalleren helpt ook niets. Zou het iets met de instellingen van de router te make kunnen hebben?

menace2070

Legacy Member
heb je al geprobeerd of je nadat je browse-probleem begint eens te pingen naar google.be?
of zoals ik hiervoor al zei, stel eens een vaste dns server in,
en stel op je router ook een vaste in ipv van automatisch.

194.7.1.4 gebruik deze

ja kijk eens op je router of er geen http time out ofzo is, zou me verbazen,
ik zou echt eens proberen van gewoon je kaart te verwijderen, je laptop vindt die na reboot direcct terug.

wat ook kan is dat je een of andere crap "virusscan/firewall" hebt zoals Norton IS of iets in die grootorde?

jethroeetvelde

Legacy Member
Ik heb mijn kaart eens verwijderd, vaste dns ingesteld maar dit bracht niets op. Verder heb ik avast staan.

admsnake

Legacy Member
Wat is het model van je router? merk? via kabel heb je dit probleem ook?

jethroeetvelde

Legacy Member
Via kabel weet ik niet maar ik heb het probleem ook al gehad op het schoolnetwerk, dus aan mijn router ligt het wrs niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan