Archief - IP-adress conflict

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quarantine

Legacy Member
Dus, Ik heb net een nieuwe router gekocht en die is verbonden met men speedtouch en pc. Om de verbinding tussen de modem en de router werkend te krijgen heb ik de modem op bridge moete zetten. Nu ga ik ervan uit dat de router de hoofdverbinding is? Want als ik via de modem verbinding probeer te maken lukt het niet, dus moet ik via lan verbinding rechts klikken en verbinden. Nu moet ik ng steeds via de eigenschappen van de modem netwerk delen aanvinken en zodra ik op ok klik krijg ik een foutmelding 'IP-adress conflict' en valt men internet uit. De bedoeling is dat ik ook op men Xbox verbinding kan hebben samen met men pc dus zou ik dit graag opgelost zien. Ik snap er niks van dus iemand die me mss kan helpen?

Exit

Legacy Member
dan had ge beter een router MET modem in gekocht.
nu zal de pc zijn netwerk kaart + de router zelfde ip hebben en dat is dan het conflict
die router heeft ip 192.168.0.1?
windows geeft de netwerkkaart die de verbinding deelt ook dat ip.

Quarantine

Legacy Member
Ik weet het maar normaal zou dit ook moeten werken niet? En idd dat is het ip vn de router.
Enig idee wat ik kan doen?

Exit

Legacy Member
tja, ip van de router aanpassen naar een ander ip.
het gaat gaan maar blijft prutsen + de pc moet altijd aanstaan om internet door te laten
anders volstaat het enkel die router/modem aan te zetten (veel minder verbruik).

+ firewall op pc en router moeten goed staan om poorten voor de xbox door te laten, maar als he enkel en alleen is om een xbox aan te sluiten daarop had ge die beter rechtstreeks aan de pc gehangen zonder een router daarvoor te kopen(crossover kabel dan of eventueel een simpele switch)

Quarantine

Legacy Member
En hoe pas ik het ip van de router aan? Ja sorry maar ik ken er echt de ballen van.
En dat de pc constant aanstaat is geen erg, het is dan ook bedoeld voor films van men pc op men xbox af te spelen.

Exit

Legacy Member
inloggen op de router en aanpassen ... (bij dhcp settings, 192.168.0.1 moet dan veranderd worden)
dan nog blijft het weggegooid geld want met een simpele (crossover) kabel kunt ge zelfde doen dan dat er een router tussen moet.

Quarantine

Legacy Member
Nog steeds conflict.. Ik heb het adress naar 192.168.0.150 veranderd.

Exit

Legacy Member
het ip 192.168.0.1 is nu 0.150 (dus als ge naar de router surft dan gebruikt ge dat ip nu?)

Quarantine

Legacy Member
Nee ng steeds 0.1, ik heb bij dhcp het gewijzigd, ik kan de 3 laatse cijfers van het het starting en ending ip adress wijzigen.

Exit

Legacy Member
zit net te denken
met de router gaat ge problemen hebben om onderling netwerk te hebben tussen die xbox en de pc.
de router is onbruikbaar hiervoor (wrs)

in de router - lan - verander daar dan ip 192.168.0.1 naar 192.168.0.2 en apply (router herstart) inloggen moet dan gebeuren via 192.168.0.2!!
test dan nog eens.

Quarantine

Legacy Member
zodra ik internetverbinding delen aanvink word men verbinding verbroken.

Exit

Legacy Member
als ge delen aanzet wordt de netwerk verbroken om ze in te stellen op vast ip (ip van de router toegewezen)
daarna moet de verbinding terug komen.

om al dat gepruts en gefoefel in settings te vermijden => router terug doen en omwisselen naar versie met modem in (als die die terug nemen onder verkeerde aankoop)

of disable dhcp in de router en sluit de router aan via lan poort ipv de wan poort (tenzij dit al zo is) zodat de router enkel als simpele switch gebruikt wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan