lukket nu? met g:
edit:
kheb het in sticky gezet
Je hebt een bestand dat je niet kan verplaatsen / hernoemen / verwijderen. Wat kan je doen?
Eerst en vooral kan je eens rebooten want misschien is de file door een of ander programma in gebruik. Na de reboot probeer je het weer te verwjderen.
Als dit nog niet gaat kan je dit eens proberen
Je gaat naar "Start" daarna klik je op "run" en voer je het commando "cmd" uit ( zonder de " " )
Daarna laat je dit venster open en doe je "ctrl"+"alt"+"del". Dan ga je op zoek naar het process "explorer" of "explorer.exe" , eens je dit hebt gevonden dan verwijder je het.
Daarna ga je terug naar het "cmd-venster" van hierjuist, hier ga je op zoek naar uw file en daarna kan je het deleten "del filename.extensie"
niet iedereen kent de commando's dus hier zijn de meest gebruikte
dir : geeft content weer van de map waar je je in bevindt.
cd map : gaat naar de map die je hebt geschreven, waarbij map de mapname is
cd.. : gaat een directory omhoog
cd\ : gaat naar de root
del filename.extensie : delete het gewenste bestand
Hierna zal je bestand zijn verwijderd en kan je het venster sluiten
Dan doe je weer ctrl alt del en maak je een nieuw process "explorer"
en voila het bestand zal verwijderd zijn
Je kan ook WhoLockMe downloaden om te zien welk process uw bestande gebruikt.