Archief - kan niet lid worden van domein

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ultimus

Legacy Member
hoi iedereen,

vraagje: ik heb thuis een netwerk opzet als volgt: adsl router met daaraan verbonden een server (2003) en windows (7) pc. Nu wil ik mijn client pc lid maken van een domein dat ik heb opgezet op de server. probleem is dat hij niet wil joinen.

server info:
ip: 192.168.10.3
subnet: 255.255.255.0
standardgateway: 192.168.10.1
voorkeur dns: 192.168.10.3
alternatieve dns: 192.168.10.1 (modem)

server heeft active directory + dns actief

client info
ip: 192.168.10.2
subnet: 255.255.255.0
standardgateway: 192.168.10.1
voorkeur dns: 192.168.10.3
alternatieve dns: 192.168.10.1


Ik krijg mijn client dus niet bij het domein. Ik doe waarschijnlijk iets ontzettend stom :doh:

iemand die me kan helpen? :)

thx

Ultimus

Legacy Member
ultimate :) die zou dus alles moeten ondersteunen dacht ik. Ik krijg dus ook mooi de optie om hem aan het domein toe te voegen echter wanneer ik dit probeer dan krijg ik een foutmelding:

"Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\Windows\debug\dcdiag.txt.

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een Active Directory-domeincontroller (AD DC) te vinden in het domein home.verhaertweb.be:

De fout is: Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is.
(foutcode 0x000005B4 ERROR_TIMEOUT)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.home.verhaertweb.be.

De DNS-servers die door deze computer worden gebruikt voor naamomzetting geeft geen antwoord. Deze computer is geconfigureerd om de DNS-servers met de volgende IP-adressen te gebruiken:

192.168.10.1
192.168.10.3

Controleer of deze computer met het netwerk verbonden is, of deze de juiste IP-adressen van DNS-servers in het netwerk zijn en dat ten minste één van de DNS-servers werkt.

"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan