Archief - .ko files editen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d.C.

Legacy Member
Om mijne FC3 in orde te krijgen moet ik wat .ko (Kernel modules) editen (enkele regels toevoegen). Nu heb ik in FC3 nog niks gevonden waarmee ik zo'n bestand kan openen en het te editen. Google heeft me nog niet bijgeleerd...

dJeez

Legacy Member
Je moet helemaal geen .ko files editen, dat is nl. uitvoerbare code en daar blijf je dus af. Zeg eens wat er precies het probleem is. Ik vermoed dat je gewoon wat extra modules moet compileren en installeren voor exotische hardware.

d.C.

Legacy Member
In drivers/scsi/libata-core.c, look for a function called __sata_phy_reset().
There should be a "udelay(400);", with the comment "/* FIXME: a guess */".
Can you change that 400 to a 1000, rebuild, and see if the problem goes away
for you? (Put that ATA_FLAG_SATA_RESET flag back in, in sata_nv.c, of course.)

This fixes the problem for one user so far (thanks, Joseph!) If this works
for others as well, I will work on a patch for lkml (either increasing the
delay in libata-core.c as per this experiment, or add a custom SATA phy reset
routine to sata_nv.c.

Volgens mij zit ik dan gewoon verkeerd te kijken ofzo, maar de enige map met drivers/scsi is een map met al die .ko files. Ik heb problemen met mijn sata. Wanneer ik m'n hd op raid aansluit kan ik Linux perfect draaien, maar eens ik die op een sata poort aansluit begint m'n kernel te flippen en start linux niet op. Nu kan ik die wel op raid laten staan, maar dan heb ik het probleem dat ik Windows niet meer kan booten.

PC_Freak

Legacy Member
De bedoeling is dat je het bestand libata-core.c bewerkt in de map drivers/scsi. Dit alles vind je hoogstwaarschijnlijk in de broncode van de Linux kernel. M.a.w. je moet zelf de kernel-source ophalen, het broncode-bestand bewerken en de kernel zelf compileren.

dJeez

Legacy Member
PC_Freak zei:
De bedoeling is dat je het bestand libata-core.c bewerkt in de map drivers/scsi. Dit alles vind je hoogstwaarschijnlijk in de broncode van de Linux kernel. M.a.w. je moet zelf de kernel-source ophalen, het broncode-bestand bewerken en de kernel zelf compileren.
Dat klopt als een bus, de kernel sources installeren en dan in /usr/src/linux/... aanpassen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan