Archief - laptop hangt, zit geen lijn in

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YellinD

Legacy Member
Hallo,
Mijn schoonmoeder (I know :) ) heeft me gevraagd om eens te kijken naar hun laptop. Die hangtt namelijk constant vast. Soms tijdens het inloggen, soms vlak erna, soms pas na een kwartier of langer!

Het rare is dat dit in safe mode NIET gebeurd!

Ik dacht aan virus/trojan/malware maar mijn talrijke scans hebben amper iets naar boven gebracht. In msconfig heb ik de hele lijst met opgeladen software uitgezet, maar nog steeds hetzelfde probleem...

Heb HDD en RAM gecheckt maar daar zijn geen errors in gevonden... Ik vraag me nu dus af waar het aan kan liggen, aangezien het in safe mode niet gebeurd. Toch een of andere driver? Hoe kom ik te weten waarom de laptop steeds hangt?

Opnieuw installeren is liefst laatste oplossing...

hey69

Legacy Member
desinstalleer de videodriver eens. rebooten. en nieuwste driver installeren

Exit

Legacy Member
als veilige modus goed is ligt het dus vrijwel zeker bij drivers/software

YellinD

Legacy Member
Heb gfx drivers opnieuw geinstalleerd, zonder succes. Was trouwens dezelfde versie die er al opstond.
Het leuke is dat het een Toshiba laptop is en de drivers die je kan
gebruiken, zijn beperkt... enkel toshiba drivers mag ik installeren...

Ik neem aan dat ik alle drivers opnieuw kan installeren dan?

Muscleduck

Legacy Member
Als het een nvidia grafische kaart is kan je ook op de nvidia site terecht, wel opletten dat je in de GPU lijst de M (mobile) serie neemt :)
PS: dit heb je wss al gedaan maar heb je al gekeken in normale modus of er geen proces is dat abnormaal veel RAM/CPU gebruikt? Spoolsv durft dat nl. doen.

YellinD

Legacy Member
heb al gekeken, maar niets dat eruit springt... Ik heb wel 2 iexplore processen lopen, dat vind ik abnormaal, maar die zag ik ook in safe mode.
Ik krijg een melding dat de pc zo is ingesteld dat enkel de drivers van de hardware vendor geinstalleerd mogen worden (los vertaald)

Heb inmiddels alle drivers van toshiba opnieuw geinstalleerd (enkel wlan was update tov geinstalleerde versie) maar nog geen verbetering...

grmbl

Exit

Legacy Member
scan de pc eens met malwarebytes dan
want Iexplorer die draaien zonder browser die open staat is niet normaal

YellinD

Legacy Member
Nee, I know, vorige keer had ik toen virtomundo op mijn eigen pc en dat was een miserie om dat eraf te krijgen.
Ik dacht dat ik malwarebytes al gedraaid had, maar ik kan het nog eens proberen

robindevisscher

Legacy Member
Heb dit zelf ook is gehad, en toen was het opgelost met een bios update. Is dus misschien het proberen waard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan