Archief - Limiet wordt erdoor gejaagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kay-gell

Legacy Member
Ik hoop dat dit er het juiste subforum voor is:

Vorige maand zat ik voor het eerst een week op voorhand aan mijn downloadlimiet en ik vond dat al gek aangezien ik niet zoveel gedownload heb toen ik zag dat ik nog maar 3 GB overhad.

Nu heb ik gisteren één film afgehaald van +- 700 Mb en ik zie dat er mij al 2,5 GB aangesmeerd is.

Mijn vragen:
1) hoe kan ik zien of iemand op mijn netwerk zit (het is beveiligd met paswoord)?
2) kan online gamen zoveel afnemen?

Exit

Legacy Member
client list bekijken op de router ...

gamen kan redelijk wat verbruiken (op termijn)

Exit

Legacy Member
eens wpa instellen (omdat wep relatief snel gekraakt kan worden)

client list => log in op de router en ga de opties eens af ...
of meld router merk/type

Epyon

Legacy Member
kay-gell zei:
WEP beveiliging is hetzelfde als geen beveiliging. Tegenwoordig heb je WEP in een paar minuten gekraakt, en als je in een stad woont is de kans dat dat gebeurt relatief hoog.

skatemania

Legacy Member
Zet je router gewoon op WPA man :) Bij dlink is dat geflikt door een vinkje aan te vinken :p

kay-gell

Legacy Member
skatemania zei:
Zet je router gewoon op WPA man :) Bij dlink is dat geflikt door een vinkje aan te vinken :p

Euh, hoe doe ik dat? Ik heb een telenet modem en dat één dingske dat hier naast mijn desktop staat is iets van Dlink.

Exit zei:
eens wpa instellen (omdat wep relatief snel gekraakt kan worden)

client list => log in op de router en ga de opties eens af ...
of meld router merk/type

En hoe check ik dat. Ik ben nogal een dikke noob als het op zo een dingen aankomt. :lol:

Rage

Legacy Member
Start -> uitvoeren -> CMD (een DOS vensterke gaat open)

type: IPCONFIG

bij standaard gateway staat bijvoorbeeld 192.168.0.50 (dat is hier het IP van dat dlink access point)

Ga naar uw browser en surf naar 192.168.0.50 (of bij u is dat iets anders)

Die vraagt voor een login & paswoord. Standaard is de login 'admin' en paswoord leeglaten (ik neem aan dat ge dezelfde dlink access point als hier hebt, wij hebben ook pas sinds een maan telenet)

Nu zit ge in het optiescherm van uw acces point, en daar kunt ge WPA aanzetten.

Epyon

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Die vraagt voor een login & paswoord. Standaard is de login 'admin' en paswoord leeglaten (ik neem aan dat ge dezelfde dlink access point als hier hebt, wij hebben ook pas sinds een maan telenet)
En als dat zo is, stel dan ook maar vlug een paswoord op de router in :p .

Rage

Legacy Member
Epyon zei:
En als dat zo is, stel dan ook maar vlug een paswoord op de router in :p .

waarom is dat zo belangrijk? Ik geloof u wel, en heb er net een pw opgezet. Maar ik dacht, als ik een WPA beveiliging heb, dan kan toch niemand naar dat IP surfen en instellingen veranderen?

Kandul

Legacy Member
Minimum Rage zei:
waarom is dat zo belangrijk? Ik geloof u wel, en heb er net een pw opgezet. Maar ik dacht, als ik een WPA beveiliging heb, dan kan toch niemand naar dat IP surfen en instellingen veranderen?

In het geval dat ze jouw WPA wachtwoord "raden", hebben ze direct ook toegang tot de router doordat er een standaardwachtwoord op zit.

kay-gell

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Start -> uitvoeren -> CMD (een DOS vensterke gaat open)

type: IPCONFIG

bij standaard gateway staat bijvoorbeeld 192.168.0.50 (dat is hier het IP van dat dlink access point)

Ga naar uw browser en surf naar 192.168.0.50 (of bij u is dat iets anders)

Die vraagt voor een login & paswoord. Standaard is de login 'admin' en paswoord leeglaten (ik neem aan dat ge dezelfde dlink access point als hier hebt, wij hebben ook pas sinds een maan telenet)

Nu zit ge in het optiescherm van uw acces point, en daar kunt ge WPA aanzetten.

Hm, hij vindt de pagina niet...

Exit

Legacy Member
192.168.0.50 is voor de telenet AP
de anderen zitten meestal op 192.168.0.1, 168.168.1.1 of 168.168.2.1

als het telenet AP is moet ge ook uw eigen ip eerst aanpassen voordat ge in die ap heraakt

kay-gell

Legacy Member
Exit zei:
192.168.0.50 is voor de telenet AP
de anderen zitten meestal op 192.168.0.1, 168.168.1.1 of 168.168.2.1

als het telenet AP is moet ge ook uw eigen ip eerst aanpassen voordat ge in die ap heraakt

Ja, tis telenet dat ik heb. En hoe pas ik die IP aan, echt noobie I know. :lol:

Exit

Legacy Member
netwerkverbindingen - netwerk verbinding (draad/draadloos, welke ge verbonden hebt)
dan tcp-ip - eigenschappen en daar dan een handmatig ip ingeven.

192.168.0.2 - 255.255.255.0
surf dan naar 192.168.0.50
daarna terug op autom zetten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan