Archief - Linksys Wifi kaart drivers voor Vista ultimate 64bit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Wicked-

Legacy Member
Helleuw,

Probleempje bij het installeren van mijn draadloze netwerkkaart.
Het gaat om de kaart WMP54G v4 & het OS Vista ultimate 64b

Blijkbaar heeft linksys nog steeds geen drivers gemaakt die compatibel zijn met het Vista Ultimate 64bit systeem want die staan allesinds niet op hun site.

ik heb ergens gegelezen dat die kaart & een groot deel van de wifikaarten niet compatibel zou zijn met de 64b .. Kan dit kloppen?

Is ern een practische manier om dit op te lossen (want heb al veel trukjes gelezen waarbij het via 20 omwegen eventueel zou lukken) of installeer ik beter mijn XP terug (wat ik zoiezo al semi overweeg daar ik het nogal gehad begin te hebben met Vista ..)

Grtz

Fraggie

Legacy Member
En gewoon de driver gebruiken die er staat werkt ook niet?
Ik zie dat het hoofdzakelijk neerkomt op 1 *.sys file, dus echt platform afhankelijk (binnen M$) zal dat wel niet zijn zeker?

-Wicked-

Legacy Member
De driver dat er voor v4 kon ik installeren maar na de installatie zei hij dat een bepaalde *.dll niet geladen kon worden .. van die *.sys toestanden ken ik weinig .. toen ik dat wou openen vroeg windows met welk programma ik dit wou openen en daarop wist ik geen antwoord :-)

Wel heb ik al veel gelezen dat een drivers van Ralink the trick zou doen .. Zit nu nog op het werk dus zal dat straks een testen .. Toch bizar dat daar nog geen deftige drivers van linksys zelf voor zijn ...

Fraggie

Legacy Member
En het lukt ook niet als je Windows zelf naar de drivers laat zoeken in die ge-unzipte map?
(Niet met de Setup.exe werken die er bij zit!).

Normaal kan je ook gewoon rechts klikken op de *.inf file (die staat in de zelfde map als de *.sys) en op installeren klikken?

-Wicked-

Legacy Member
Heb windows laten zoeken naar drivers in de map & daarna zelfs heel de C-schijf laten scannen op drivers .. geen gevonden zegt ie ..

Die rechtermuisklik ga ik strax eens testen

Exit

Legacy Member
Fraggie zei:
En het lukt ook niet als je Windows zelf naar de drivers laat zoeken in die ge-unzipte map?
(Niet met de Setup.exe werken die er bij zit!).

Normaal kan je ook gewoon rechts klikken op de *.inf file (die staat in de zelfde map als de *.sys) en op installeren klikken?

dat kopieert enkel de file naar de windows inf map zodat als ge drivers update/hardware zoeken doet deze de inf file vindt, het installed niet direct de driver in windows

-Wicked-

Legacy Member
Nja, ben voor de format gegaan .. Kaartje is nu installed ..
Spijtig genoeg gaat het over mijn kotinternet waarvan de transmitter (of hoe je dat ook noemt) enkele verdiepingen lager staat wat resulteert in low tot geen signal met het netwerk en nooit een internetconnectie .. :(

Strax eens zien of ik dat bakje beter kan zetten .. Indien dat niet lukt, is het mogelijkl dat signaal te versterken of een 2e transmitterke te zetten?

Fraggie

Legacy Member
Ja dat is mogelijk, indien je bij linksys wil blijven noemen zo iets een: Range Expander

bv: Linksys by Cisco Wireless-G Range Expander WRE54G

Vooraleer je zoiets koopt moet je wel weten of het jou verantwoordelijkheid is, of die van de kotbaas. Ook die je dit best met iemand die er iets van weet, zodat je het juiste model kan kopen EN het deftig kan installeren. Anders is het weggesmeten geld.

-Wicked-

Legacy Member
Alright,

Een vriend heeft nog een sterker antenneke voor mijn kaart liggen .. Eerst zien of dat genoeg is .. Zoniet ga ik eens praten met de kotbaas :-)

Alvast bedankt aan allen !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan