Archief - Mac OS X verwijderen/installeren + IDnummer.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyaankali

Legacy Member
De topic is misschien niet geheel duidelijk maar ik heb al dan niet het volgende probleem. Ik beschik sinds kort over een powerbook waar mac OS X op geïnstalleerd staat. Ik heb eveneens een handboek bij de hand voor mocht ik in de problemen zitten en dat is bij deze ook het geval. Ik zou mac OS X willen verwijderen en opnieuw willen installeren maar er staat gewoon niet in hoe. Ik heb heel het internet afgezocht en dat handboek doorbladerd maar niets te vinden. Het tweede probleem is dat je tijdens de installatie een IDnummer kan aanmaken maar ik heb dat dus niet gedaan omdat ik daar nog geen behoefte aan had. Op http://www.apple.be heb je blijkbaar een IDnummer nodig om bepaalde producten te bestellen. De site zegt dat ik er al ééntje heb terwijl dat dat helemaal niet het geval is.

Besluit: Hoe kan ik mac os X verwijderen en opnieuw installeren en hoe kan ik een mogelijk IDnummer aanmaken of een bepaald IDnummer verwijderen. Iedereen die me kan helpen is van harte bedankt.

Greetz Cyaankali.

ps: wees zo volledig mogelijk in de informatie die jullie me kunnen verschaffen.

:help:

Cyaankali

Legacy Member
Het grootste deel is reeds opgelost maar nu zit ik enkel nog met die IDnummer. Na men mac os X opnieuw geïnstalleerd te hebben kan je opnieuw een Idnummer aanmaken met bijbehorend paswoord. Als ik echter naar de site ga om een bepaalde product te kopen dan zegt men dat het IDnummer of paswoord verkeerd is. Aan wat kan dit toch liggen? Al wie me enigsinds nog kan helpen met dit probleem zal ik dankbaar zijn. :)

Kan ik men IDnummer en paswoord ook vinden op men pb zelf zo ja waar.

Greetz Cyaankali

:) :help:

dJeez

Legacy Member
Kan je je Apple ID (gesteld dat het daarover gaat) niet opvragen adhv je email adres? Ik weet niet exact meer waar het precies is, maar ik dacht dat als je op "paswoord vergeten" klikte je daarna de mogelijkheid kreeg om je Mac ID op te vragen adhv je email adres.

Anderzijds kan je ook een nieuwe Apple ID aanmaken via de site en die dan gebruiken om je Powerbook te registreren...

Cyaankali

Legacy Member
Dat is het hem net. Zelfs al zou ik men paswoord vergeten zijn wat niet het geval is dan nog aanvaard hij men mailadres niet bij het vergeten van men paswoord.

Greetz Cyaankali

ps: Je kan ook telefonisch bestellen en hoop bij deze dan ook niet dat je je IDnummer moet doorgeven.

:help: :help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan