Archief - Mails ontvangen maar niet verzenden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Colagift

Legacy Member
Hey allemaal,

Ik heb Incredimail en gebruik er m'n Hotmail-adres in. Ik kan wel mails ontvangen maar niet verzenden. M'n internet provider is Telenet en ik heb AVG internet security (de betalende versie) en ik heb daar ook instellingen ik gebruik in incredimail de volgende poorten
in: pop3.live.com en poort 995
uit: smtp.live.com en poort 25

Wie o wie kan mij helpen ?

Exit

Legacy Member
pop3 instellingen Hotmail en Live
Uitgaande E-mail server (pop3) kijk in de lijst onder uw provider indien je de smtp wil instellen voor uitgaande mail.

smtp.live.com (25 ) of (587)

Gebruik hier de gegevens van uw provider b.v. uit.telenet.be

Lord Kveldulv

Legacy Member
Telenet blokkeert uitgaande poort 25. Ge kunt dus geen andere smtp server gebruiken behalve die van Telenet zelf (uit.telenet.be). Tenzij die server op een andere poort draait die niet geblokkeerd is. Port 587 is trouwens bedoeld voor SMTP met SSL/TLS authentication. Instellingen zijn dus iets anders dan enkel het poortnummer te veranderen. RTFM zou'k zeggen. Gmail biedt smtp ook aan op 587 via TLS.

Colagift

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Telenet blokkeert uitgaande poort 25. Ge kunt dus geen andere smtp server gebruiken behalve die van Telenet zelf (uit.telenet.be). Tenzij die server op een andere poort draait die niet geblokkeerd is. Port 587 is trouwens bedoeld voor SMTP met SSL/TLS authentication. Instellingen zijn dus iets anders dan enkel het poortnummer te veranderen. RTFM zou'k zeggen. Gmail biedt smtp ook aan op 587 via TLS.
Dus als ik het goed begrijp kan ik niet in m'n hotmail op incredimail?

Exit

Legacy Member
neen.
als ge het goed leest (oa pop3 instellingen Hotmail en Live) dan gaat ge zien dat ge op uw 1ste screen voor ingaande EN uitgaande die SSL moet aanzetten
EN dat ge niet smtp.live.com maar die van uw provider moet gebruiken dus uit.telenet.be

Colagift

Legacy Member
Exit zei:
neen.
als ge het goed leest (oa pop3 instellingen Hotmail en Live) dan gaat ge zien dat ge op uw 1ste screen voor ingaande EN uitgaande die SSL moet aanzetten
EN dat ge niet smtp.live.com maar die van uw provider moet gebruiken dus uit.telenet.be

Dat lukt niet als ik dan een mail probeer te verzenden naar m'n eigen dan krijg ik deze error

Lord Kveldulv

Legacy Member
Telenet aanvaardt @hotmail.com niet meer als sender address. Vanwege spam abuse.
Je kan dus uit.telenet.be niet gebruiken voor een @hotmail.com adres.
In feite, zelfs al zou dat lukken zou uw mail op sommige mailservers aanzien worden als spam. Je moet kijken of hotmail geen smtp aanbiedt via ssl. Ik gebruik zelf geen hotmail, dus geen idee of ze dat doen.

Colagift

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Telenet aanvaardt @hotmail.com niet meer als sender address. Vanwege spam abuse.
Je kan dus uit.telenet.be niet gebruiken voor een @hotmail.com adres.
In feite, zelfs al zou dat lukken zou uw mail op sommige mailservers aanzien worden als spam. Je moet kijken of hotmail geen smtp aanbiedt via ssl. Ik gebruik zelf geen hotmail, dus geen idee of ze dat doen.
Dus het gaat niet? Ook niet met een ander programma?

Colagift

Legacy Member
dus het gaat niet

**EDIT: Nog even een klein puntje: HET IS NU MOGELIJK MAILS TE VERZENDEN VIA HOTMAIL MET INCREDIMAIL!!!!

instellingen: in: pop3.live.com poort: 995
uit: smtp.live.com poort: 587
en dan bij allebij aanvinken vn die 'SSL

Dank u Incredimail :bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan