Archief - Microsoft Office Mails

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maximvdb

Legacy Member
Mijn moeder heeft sinds enige tijd een laptop. Uiteraard wil ze daar ook al haar mails op ontvangen... Ik heb dat dus braaf ingesteld. Nu blijft ze echter beweren dat sommige mails alleen toekomen op de PC en niet op haar laptop... Ik vraag mij af hoe dat kan ? Ik heb gemerkt dat als je de mails eerst op de laptop opent (of de PC) dat ze dan niet meer aankomen op de PC ( of de laptop) Is er ook een manier omdat te omzeilen ? Ze gebruikt Email adres dat eindigt op @telent.be en ze gebruikt Outlook voor haar mails moest dat iets uitmaken ( Ons ma beweerd dat ze niet op de PC geweest en dus daar ook geen mails heeft geopend.)


Alvast bedankt voor jullie moeite ;)

skatemania

Legacy Member
Dat is logisch, de server zend maar één keer. De pc die dit ontvangt zal de enige zijn met die emails... mss eens kijken of je het bij telenet instellingen niet kunt veranderen?

maximvdb

Legacy Member
skatemania zei:
Dat is logisch, de server zend maar één keer. De pc die dit ontvangt zal de enige zijn met die emails... mss eens kijken of je het bij telenet instellingen niet kunt veranderen?

Mja zo ver was ik idd ook gekomen :p Alleen geen idee hoe het op te lossen...

Maar dat verklaart nog altijd niet waarom sommige mails niet toekomen op hare laptop terwijl op de PC niemand haar mails heeft gelezen...

schredy

Legacy Member
kijk hier eens: (office 2007, voor andere versies zal het wel gelijkaardig zijn)

outlook > extra > accountinstellingen > (uw account) > wijzigen > meer instellingen... > geavanceerd > bezorging

"een kopie van berichten op de server achterlaten" aanvinken, en de andere instellingen naar behoren aanpassen. dan blijven de mails op de server staan, en zullen ze dus op beide computers opgehaald kunnen worden. (vergeet niet dat de server van telenet maar 50mb toelaat, dus ze best niet te lang op die server laten staan.)

maximvdb zei:
Ons ma beweerd dat ze niet op de PC geweest en dus daar ook geen mails heeft geopend.

dat klinkt wel onwaarschijnlijk... hoe weet ze dan dat er bepaalde mails niet toegekomen zijn? :p

Exit

Legacy Member
inderdaad bij elk prog dat de emails ophaalt instellen dat een kopie op de server achterblijft zodat een andere pc het ook kan ophalen.

maximvdb

Legacy Member
schredy zei:
dat klinkt wel onwaarschijnlijk... hoe weet ze dan dat er bepaalde mails niet toegekomen zijn? :p

Door een tijdje later te gaan kijken op de andere PC ;)

Exit zei:
inderdaad bij elk prog dat de emails ophaalt instellen dat een kopie op de server achterblijft zodat een andere pc het ook kan ophalen.

Da staat dus aan :s


Alléé volgens mij gaat ze stiekem wel op die PC ( sinds kort is mijn vaders account beveiligd en daar kan ze eigenlijk niet tegen en nu zoek ze allemaal uitvluchten om die beveiliging er terug af te halen...)


Maar we zijn het er allemaal over eens dat het NIET kan dat de mails niet op haar laptop aankomen als de optie kopie op server achterlaten aanstaat ?

schredy

Legacy Member
maximvdb zei:
Maar we zijn het er allemaal over eens dat het NIET kan dat de mails niet op haar laptop aankomen als de optie kopie op server achterlaten aanstaat ?

staat die optie op alle pc's waar ze haar mail kan checken aan?

maximvdb zei:
Alléé volgens mij gaat ze stiekem wel op die PC ( sinds kort is mijn vaders account beveiligd en daar kan ze eigenlijk niet tegen en nu zoek ze allemaal uitvluchten om die beveiliging er terug af te halen...)
:rofl:

Exit

Legacy Member
op zowel laptop ALS op pc moet die optie aanstaan

als laptop ophaalt moet ie kopie achterlaten zodat het op de pc geraakt
EN op pc ophalen moet ie kopie achterlaten zodat het op de laptop ook geraakt.

en naar gelang de verdere instellingen (kopie wissen na x-dagen, na prullenbak wissen enzo ...)

dan kan het normaal gezien niet dat de mail verdwijnt op de server als het enkel op laptop is opgehaald dat de pc het niet meer krijgt.

maximvdb

Legacy Member
schredy zei:
staat die opties op alle pc's waar ze haar mail kan checken aan?

Jup Zowel op de laptop als op de PC :)

Ze heeft 2 Mail adressen en ik heb voor beide mail adressen op de laptop EN op de PC die optie aangezet

schredy

Legacy Member
heeft ze misschien de account van uw pa toegevoegd op hare laptop om z'n mails te kunnen zien? en dat ze nu merkt dat ze niet alle mails toegestuurd krijgt, omdat uw pa ze voor haar heeft opgehaald? :p

maximvdb

Legacy Member
schredy zei:
heeft ze misschien de account van uw pa toegevoegd op hare laptop om z'n mails te kunnen zien? en dat ze nu merkt dat ze niet alle mails toegestuurd krijgt, omdat uw pa ze voor haar heeft opgehaald? :p

Nee, Dat heb ik 1 al gechecked :p en 2 ze is al gelukkig als ze de laptop aankrijgt :sop:

maximvdb

Legacy Member
Nog effe een extra vraagje... Tegenwoordig krijgt ze al haar mails dubbel :wtf: Is da door die kopie op de server ?

Exit

Legacy Member
op dezelfde pc?
normaal zou dat niet mogen door die optie.
die moet checken welke ie al heeft en dan enkel de nieuwe ophalen per pc

maximvdb

Legacy Member
Jup op hare laptop komt alles dubbel op de PC heb ik nog kunnen gaan zien :s Iemand een idee ?

Exit

Legacy Member
wel, wat WEL kan is dat er 2telenet emailsadressen zijn OP dezelfde email box

dus ophalen van [email protected] => kopie achterlaten
daarna ophalen van [email protected] => opnieuw opgehaald + kopie nalaten ...

dus als er meerdere email adressen opgehaald worden er 1 uitgooien.

maximvdb

Legacy Member
Ze heeft idd 2 mail adressen @telenet. Maar als ik er 1 uitgooi dan kan ze daar geen mail meer op ontvangen of begrijp ik het hier niet helemaal ?

schredy

Legacy Member
als je 2 mail-adressen op dezelfde mailbox heb staan, moet je toch maar 1 account configureren in outlook...? ik heb hier een volledige mailbox met 5 adressen van telenet, 1 adres is toegevoegd in outlook en alle mails komen goed aan.

Exit

Legacy Member
maximvdb zei:
Ze heeft idd 2 mail adressen @telenet. Maar als ik er 1 uitgooi dan kan ze daar geen mail meer op ontvangen of begrijp ik het hier niet helemaal ?

als die 2 adressen verwijzen op dezelfde mailbox (aliassen dus) dan moet er maar 1 opgehaald worden.
zie 'mijn telenet' en dat zullen dan inderdaad aliassen zijn
mailboxen moet ge speciaal aanpassen.


dus samengevat:

|Telenetmailbox:....| --- |telenetmailbox2:...|
|[email protected]| --- |[email protected]|
|[email protected]| --- |[email protected]|
| ........alias3........ |
| ........alias4........ |


alles op gehaald van adres 1 en 2 komt uit dezelfde box.
idem voor adres 3 en 4.

als ge dus kopie achterlaat van adres1 zal adres2 die nog eens ophalen ...
als ge in 'mijn telenet' de email adressen splitst in email boxen dan moet ge beide emailadressen ophalen om beide boxen te legen.

standaard meerdere emailadressen aanmaken op mijn telenet zijn aliassen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan