Shivte
Legacy Member
Ik heb altijd al outlook express gehad waar ik men emails mee las. Heel goed en duidelijk programma, nooit problemen mee.
Nu heb ik windows 7 en daar zit dus geen emailprogramma bij.
Ik heb dus Mozilla thunderbird gedownload, maar ik krijg dat dus niet werkend.
Ik snap echt niet wat hij nu vraagt.
Het begin gaat goed:
Naam
Emailadress
Dan kom je bij inkomende server: POP vink ik aan en ik typ "pop.dommel.be"
Dan vraagt men de inkomende gebruikersnaam die u van uw provider hebt gekregen. En da snap ik totaal ni. Inkomende gebruikersnaam???
Bij outlook is het gewoon: naam, emailadress, pop.dommel.be, relay.dommel.be, uw passwoord en klaar.
Bij serverinformatie waar ik men pop moest invulle staat onderaan: Uw bestaande uitgaande (SMPT-)server,"relay.dommel.be" zal worden gebruikt.
Ik druk op volgende waar ik dan kom bij gebruikersnamen en men vraagt achter mijn inkomende gebruikersnaam. Daar staat automatisch al men emailadress zonder de @dommel.be.
DAARONDER staat dan: Uw bestaande uitgaande (SMPT-) server, "men email zonder de @dommel.be" zal worden gebruikt. Wtf?
Opt einde krijg ik dan een overzicht:
Accountnaam: men email
email: men email
Inkomende gebruikersnaam: email zonder @dommel.be
Inkomende servernaam: pop.dommel.be
Inkomende servertype: POP3
Uitgaande gebruikersnaam: email zonder @dommel.be
Uitgaande servernaam (SMPT-): relay.dommel.be
Ik druk Ok. Ik probeer men mail op te halen. Krijg de melding voor men wachtwoord in te voeren. Ik doe dat en krijg altijd de error "login failed" en terug de optie om men wachtwoord in te vulle.
DJEEZES zeg
Nu heb ik windows 7 en daar zit dus geen emailprogramma bij.
Ik heb dus Mozilla thunderbird gedownload, maar ik krijg dat dus niet werkend.
Ik snap echt niet wat hij nu vraagt.
Het begin gaat goed:
Naam
Emailadress
Dan kom je bij inkomende server: POP vink ik aan en ik typ "pop.dommel.be"
Dan vraagt men de inkomende gebruikersnaam die u van uw provider hebt gekregen. En da snap ik totaal ni. Inkomende gebruikersnaam???
Bij outlook is het gewoon: naam, emailadress, pop.dommel.be, relay.dommel.be, uw passwoord en klaar.
Bij serverinformatie waar ik men pop moest invulle staat onderaan: Uw bestaande uitgaande (SMPT-)server,"relay.dommel.be" zal worden gebruikt.
Ik druk op volgende waar ik dan kom bij gebruikersnamen en men vraagt achter mijn inkomende gebruikersnaam. Daar staat automatisch al men emailadress zonder de @dommel.be.
DAARONDER staat dan: Uw bestaande uitgaande (SMPT-) server, "men email zonder de @dommel.be" zal worden gebruikt. Wtf?
Opt einde krijg ik dan een overzicht:
Accountnaam: men email
email: men email
Inkomende gebruikersnaam: email zonder @dommel.be
Inkomende servernaam: pop.dommel.be
Inkomende servertype: POP3
Uitgaande gebruikersnaam: email zonder @dommel.be
Uitgaande servernaam (SMPT-): relay.dommel.be
Ik druk Ok. Ik probeer men mail op te halen. Krijg de melding voor men wachtwoord in te voeren. Ik doe dat en krijg altijd de error "login failed" en terug de optie om men wachtwoord in te vulle.
DJEEZES zeg
