Archief - netwerkbrug

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

potvisjager

Legacy Member
hallo
ik zal mijn probleem eens uitleggen hé. Ik heb computer A , windows XP, die rechstreeks op internet zit. Computer B , windows xp, maakt verbinding met lankabel met comp A. Computer C, windows 98, maakt verbinding met USB kabel met comp A. NU mijn vraag is hoe ik de ip adressen en de dns-serveradressen en de standaard gateway instel van de computer B en de computer C op computer A ( dus bij netwerbrug omda ik op computer B en computer C op internet wil surfen) en hoe ik dan alles instel op computer B en computer C
mvg

st3ph3n

Legacy Member
Computer A:
- netwerkadapter verbonden met het internet: automatisch IP, automatische DNS
- netwerkadapter naar Computer B:
IP: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0

Computer B:
IP: 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Computer C:
IP: 192.168.0.3
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Hoe dat via USB werkt weet ik niet echt, misschien heb je extra protocols ofzo nodig ?

Steven

potvisjager

Legacy Member
hallo

merci voor alles al
maar neem nu dat het ook gewoon nen utp kabel is naar computer C
hoe moet ge dan de netwerkadapter naar computer C op computer A instellen

mvg

st3ph3n

Legacy Member
Je zal dan voor beide adapters die de client verbinden een eigen IP moeten hebben. De clients moeten op zich ook een eigen IP hebben en hun default-gateway moet ingesteld staan op het IP van de adapter van computer A waarmee ze verbonden zijn.

Computer A:
- netwerkadapter verbonden met het internet: automatisch IP, automatische DNS
- netwerkadapter naar Computer B:
IP: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
- netwerkadapter naar Computer C:
IP: 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0

Computer B:
IP: 192.168.0.3
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Computer C:
IP: 192.168.0.4
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.2

Steven

PS: Ik kán miszitten hoor ;)

potvisjager

Legacy Member
ok merci
met uw vorige uitleg kon ik met beide pc's op het netwerk maar ik kon just met computer A en C op het internet
ik zal dit nog eens proberen
mvg

potvisjager

Legacy Member
of zou dat te maken hebben met telenet zodat ik mùaar met 2 pc's op het net kan
mvg

potvisjager

Legacy Member
en het probleem is ook ik zit met een netwerkbrug (of heb ik da nie nodig)
want de ip adressen van de netwerkadapters die naar computer B en computer C zijn hetzelfde
mvg

potvisjager

Legacy Member
hallo
het is mij gelukt
hoe ik het gedaan heb weet ik nie maar kom
toch merci hé voor de hulp
mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan