Archief - NTLDR is missing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem08

Legacy Member
telkens als ik m'n pc opstart krijg ik NTLDR is missing
en moet ik telkens ctrl+alt+del induwen , de 2de keer komt de foutmelding niet meer

kheb al 2 keer format geprobeert maar niks helpt

ook blijft m'n pc nu soms zo'n 0.5secs hangen alsk ik een avi/divx/.... afspeel
alle juiste drivers zijn installed...


what on earth kan dat toch zijn ?

Exit

Legacy Member
win cdrom erin (2k/xp wrs)
boot van cd, kies recovery console, login op de windows, fixboot fixmbr

of de kabel naar de hd slecht, of de hd wa probs ... (als bovenstaande nie helpt)

Cygnus-ß °|X1|°

Legacy Member
steekt er geen diskette meer in uw pc tijdens booten?

ambetante

Legacy Member
ik heb ook da probleem van NTLDR is missing, maar bij mij blijft het erop staan...

ik heb al ne fixboot gedaan, maar dat hielp niet, alsk nu ne fixmbr doen zal mijne linux bootloader overschreven worden en direct xp opstarten zekerst? hopelijk wordt die dan niet beschadigd? kan ik dan daarna (als windows terug werkt) met bootmagic enzo, linux terug booten?

kan iemand dit bevestigen aub? kwil mijn data op hd en linux partitie wel ni kwijt geraken :s

merci !

Exit

Legacy Member
fixmbr zal inderdaad linuix boot weg doen, die kunt ge terug installen, lilo/grub ... of bootmagic terug installen (als ge de info weet wat en waar die info van linux staat ...)

check of die files er inderdaad wel staan ....

ambetante

Legacy Member
pffff, da lukt hier dus langs geen kanten he,

heb al vanalles geprobeerd, zie oa hier: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm

heb al fixboot, fixmbr, copy ntldr, copy ntdetect, boot.ini, reinstall xp geprobeerd maar da blijft dus maar terugkomen he.

der sta op die site dat het mss ook zou komen door een hardware fout, maar ik ben nog nergens aan geweest sinds het wel werkte, dus kannek ook ni echt geloven dat het daar aan liegt.

enige mogelijkheid is dus precies ne format, maar ook dan betwijfel ik of het weg gaat zijn aangezien ik met nen dualboot linux/windows zat.
mijn hd heeft dus 3 partities (2 linux en 1 windows) en ik geraak in geeneen van de 3.
nu als ik ne format c doe, zal em wss alleen de windows partitie wissen zeker? en dermee dak het dus betwijfel of dat het gaat helpen :s

kan iemand mij dus nog wat helpen? want ik zie het ni echt meer ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan