Archief - ondertitel in avi film bakken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bastian

Legacy Member
kent er iemand een programmatje waarmee je een ondertitel in een avi flm kan bakken?

Snd

Legacy Member
start VirtualDubMOD
- menu File - Open video file - selecteer het AVI-bestand
(krijg je een melding ivm VBR Audio, kies dan Nee)

optioneel: ondertiteling in videospoor 'inbranden'

- menu Video - Full Processing mode
- menu Video - Filters - Add - Textsub 2.23 - Ok
(zie je deze niet staan, dan moet je VobSub nog installeren)
- Klik op de knop Open en selecteer je ondertitelingsfile (srt/sub/ssa)
- klik op de knop Styles om lettertype/kleur/grootte/... te kiezen
(bv Arial Narrow - Vet - 24 punten)
- klik op OK tot je terug in het hoofdscherm van VirtualDubMod bent
- menu Options - zet een vinkje bij Swap input/ouput panes

- klik onderaan op de play-knop

de film wordt nu in 2 vensters afgespeeld (linker: met ondertitels - rechter: het origineel zonder ondertitels)
controleer of de opmaak van de ondertiteling naar wens is en verander indien gewenst de lettertype-instellingen

- menu Video
- menu Video - Full processing mode
- menu Video - Compression
selecteer de Xvid-codec en klik op het knopje Configure :

klik onderaan eerst op "Load Defaults" en verander dan volgende settings:

Encoding type = kies tussen

-> een redelijk snelle encodering -> Single pass
-> een kwalitatievere encodering -> Twopass - 1st pass


klik op het knopje more achter Profile @ Level en dan tabje Profile
B-Vop's (= b-frames) -> max = 1
Packed Bitstream = neen

klik op OK en ga terug naar het hoofdscherm van Xvid

klik op de knop "Advanced Options"
- Turbo ;-) = ja
- Cartoon Mode = ja indien je een animatiefilm gaat encoderen (opgelet: niet gebruiken voor Japanse anime-films)


klik op OK en ga terug naar het hoofdscherm van Xvid

+++

Als ja daarnet Single Pass hebt gekozen, klik dan op het knopje "calc..." en geef volgende in:

- Target Size: je kiest hier best voor hetzelfde als de bron-avi (716800 = 700 MB)
- Video : geef de speelduur van de bron-avi in (zie Gspot "Runtime")
- Audio: geef de audiobitrate in (zie Gspot "Audio Bitrate" of als je audio ook laat hercoderen: de bitrate die je geselecteerd hebt)
Klik OK tot je terug in VirtualDubMod bent
menu File - Save As
- kies nieuwe naam en locatie
-> verwerk je geen ondertitels, kies dan onderaan bij Video mode : Fast recompress
-> verwerk je ook ondertitels, kies dan onderaan bij Video mode : Full processing mode
- Opslaan
EINDE


+++


Als je daarnet Twopass - 1st pass hebt gekozen, klik dan op OK tot je terug in VirtualDubMod bent

menu File - Save As en kies een naam en locatie (bv 1st-pass.avi)
-> verwerk je geen ondertitels, kies dan onderaan bij Video mode : Fast recompress
-> verwerk je ook ondertitels, kies dan onderaan bij Video mode : Full processing mode
Zet een vinkje bij "Don't run this job now, add it to job control..." - Opslaan

menu Video - Compression
selecteer de Xvid-codec en klik op het knopje Configure :

Selecteer nu Encoding type = Twopass - 2nd pass
klik op het knopje "calc..." en geef volgende in:
- Target Size: je kiest hier best voor hetzelfde als de bron-avi (716800 = 700 MB)
- Video : geef de speelduur van de bron-avi in (zie Gspot "Runtime")
- Audio: geef de audiobitrate in (zie Gspot "Audio Bitrate" of als je audio ook laat hecoderen: de bitrate die je geselecteerd hebt)
Klik OK tot je terug in VirtualDubMod bent.
menu File - Save As en kies een naam en locatie (bv 2nd-pass.avi)
-> verwerk je geen ondertitels, kies dan onderaan bij Video mode : Fast recompress
-> verwerk je ook ondertitels, kies dan onderaan bij Video mode : Full processing mode
Zet een vinkje bij "Don't run this job now, add it to job control..." - Opslaan
menu File - Job control... (in het venster dat verschijnt zou je 2 jobs moeten zien staan (de 1st en 2nd pass)
Druk op de Start-knop om het encoderen te laten starten
EINDE




** wat heb je nodig:

Gspot
VirtualdubMod 1.5.4.1 (of recentere versie + AC3 ACM codec + MP3 lame ACM codec)
Xvid-codec
Subtitle Workshop
VobSub

Te vinden op google natuurlijk ;) **

Fraggie

Legacy Member
kweet het nie, ma zal da nie 10x sneller zijn, als je em niet opnieuw encoded & gewoon "direct stream copy" pakt?
kan het atm zelf niet testen..

Snd

Legacy Member
ja, maar als er dan fouten in de film zitten ben je wel gepoept :)
maar je hebt gelijk dat zou ook gaan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan