Archief - onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[BAT] Brambo

Legacy Member
Wij hebben dus een thuisnetwerkje, en aangezien mijn zus geen dvd-speler in haar pc heeft zitten, en ik wel, heb ik deze gedeeld, ging uitstekend, ze kon de dvd bekijken.

Nu vandaga wou ze er weer een bekijken en kreeg ze deze foutmelding, en voor zover ik (en zij) weet is er niets wezenlijks aan de pc's veranderd...

ik heb de rechten nog eens goed nagekeken en de verbinding zelf sopnieuw aangemaakt met een iets andere naam, geen succes, ik heb nog twee andere mappen gedeeld (een schijf, en 'gedeelde documenten') en een van die twee heeft dit probleem (nu?) ook, maar de rechten ea staan juist hetzelfde bij alledrie :confused:

weet iemand hier de oplossing voor (het werkte dus eerst WEL)


edit: bij mijn broer juist getest, en zelfde melding, dus het licht 99% zeker aan mijn pc :unsure:

Exit

Legacy Member
1 van 2 mappen heeft da prob? mappen op dezelfde schijf?
kijk eens in de logboeken, er staat daar ergens een fout melding als ik mij niet vergis, als ge mij die geeft zeg ik u waar ge in register een waarde moet veranderen om da te laten werken, anders moet ik dit vanavond thuis es bekijken ...

[BAT] Brambo

Legacy Member
Wat er in men logboekek bijkwam toen ik het probeerde (heb ook andere share(s) nog eens gedaan en die gingen nu wel...)

edit: tis dus den dvd da nimmer ga, op c: (shared docs) wel en f: (das een aparte hdd) ook
1.Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (Srv) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: \Device\LanmanServer.

2.De configuratieparameter "irpstacksize" van de server is te klein. De server kan geen lokaal apparaat gebruiken. Verhoog de waarde van deze parameter.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

maar mijn irpstacksize staat al op 13 :s (eerst op 12 of 11, en bleef op daarop staan en toen werkte het niet) dan maar is op 14-15 probere?

die meldinge komen btw om de beurt een 15-20 keer voor op dezelfde tijd

Exit

Legacy Member
wrs heeft het te maken met die irp stacksize, ik ga es zien, dacht dat het op 11 moest staan (maar daarna moet ge wel eens rebooten denk ik)

[BAT] Brambo

Legacy Member
ah, khad al op 15 gezte ma nog ni gereboot, seffes is doen dan :) (ben aan prog bezig, ff afwerke ;)) kzalt drekt wete te zegge dan

weet gij btw waarvoor da juist staat, die irpstacksize ?

edit: ok, done the trick, maar toch snappek nog ni waarom da dervoor wel werkte me 11 of 12 :unsure:

Exit

Legacy Member
da werkte ervoor NIE met 11-12 ... als ge die link leest zijn er progs die da getal verlagen en dan werkt da nie meer ... heb ik ook eens voorgehad, heb bijna jaar zo gehad ... 1 hd kon ik delen maar raakte er nie aan vanop lan (ook vanop mijn pc via lan kon ik er nie op) maar andere hd's wel, np ... tot ik die logboek eens ging bezien, daar stond de fout dus ... default volgens MS site is 15 ...

waarvoor da juist stat, dunno, maar ik denk aan een buffer/limiet van gedeelde mappen/aparaat ofzo ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan