Archief - OSX-alike linux

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Helheste

Legacy Member
Weet er iemand of er een linux distro bestaat (pc) die erg overeenkomt met het uitzicht van MacOSX? of programma's waarmee je je linux kunt omvormen tot een OSX-alike OS?
Ik heb hier nu een pc, en mac, en ben mac gewoon, en 'k zou het liefst, met zo een systeem hierop werken in plaats van Windows
Greetz, Helheste

polleke

Legacy Member
idd, zoek een goed os (ik prefereer gentoo) en dan een windowmanager die aan je eisen voldoet. ik ben er zeker van dat je een zal vinde

Mvg

dJeez

Legacy Member
In de huidige Linux Journal staat een heel artikel over verschillende docks die werken zoals de OS X dock.

*edit*
Dit zijn ze trouwens (net mijn LJI account opnieuw geactiveerd) :
KXDocker
KSmoothdock

En dan nog een extraatje :
3D Desktop

Die zaken werken trouwens op elke recente Linux distributie, dus of je nu Mandrake, Debian, Fedora, SuSE, Slackware, Ubuntu of eender welke andere distro kiest maakt niet echt uit...

fretn

Legacy Member
dJeez zei:
In de huidige Linux Journal staat een heel artikel over verschillende docks die werken zoals de OS X dock.

*edit*
Dit zijn ze trouwens (net mijn LJI account opnieuw geactiveerd) :
KXDocker
KSmoothdock

En dan nog een extraatje :
3D Desktop

Die zaken werken trouwens op elke recente Linux distributie, dus of je nu Mandrake, Debian, Fedora, SuSE, Slackware, Ubuntu of eender welke andere distro kiest maakt niet echt uit...

die 3d desktop is cool, maar sinds dat ik dat geinstalleerd had, had ik tijdens het gamen zo alle zoveel seconden fps drops, dit heeft toch wel een tijdje geduurd vooraleer ik doorhad hoe het kwam :(

PsyKi

Legacy Member
mjah, ik heb mij hier dus ook es mee beziggehouden op mijn ubuntu (clean install en dan zo ne OSX theme voor gnome derop)

nu zou ik ook zo nen dock willen, maar dan wel voor gnome
ik heb daarvoor gDesklets gevonden
maar ik krijg die dus ni gecompileerd
bij ./configure krijg ik deze error:

psyki@ubuntu:/data/themes/OSX/gDesklets-0.33.1 $ ./configure
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... no
checking for mawk... mawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking whether to enable maintainer-specific portions of Makefiles... no
checking for gcc... gcc
checking for C compiler default output file name... a.out
checking whether the C compiler works... yes
checking whether we are cross compiling... no
checking for suffix of executables...
checking for suffix of object files... o
checking whether we are using the GNU C compiler... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking for gcc option to accept ANSI C... none needed
checking for style of include used by make... GNU
checking dependency style of gcc... gcc3
checking for gcc... gcc
checking whether we are using the GNU C++ compiler... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking dependency style of gcc... gcc3
checking for gcc option to accept ANSI C... none needed
checking how to run the C preprocessor... gcc -E
checking for egrep... grep -E
checking for ANSI C header files... yes
checking for perl... /usr/bin/perl
checking for XML::Parser... configure: error: XML::Parser perl module is required for intltool

tis dus op ne clean install van ubuntu he
kheb wel al gcc en g++ geinstalleerd om ot daar te geraken

Ik mis dus blijkbaar dien XML parser, hoe installeer ik die? wat is de naam van het pakket of zo?? :help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan