Archief - pc media streamen naar ps3 , ps3 vindt ineens tversity media server niet meer.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

assaulter_g4

Legacy Member
Vandaag wil ik zoals gewoonlijk filmpke zien op de tv, zet m'n pc aan en ps3 , maar ineens staat tversity niet meer als media server in de lijst op de ps3...

Enige wat ik onlangs veranderd heb is UAC lager (en dan terug op hoog) gezet in win7 en windows in test mode geboot om een ps3 controller werkend te krijgen op pc en heb daarvoor toen ook de ps3 afgezet.

Nu vindt m'n ps3 willekeurig wel en niet mn pc als media server maar ik krijg geen toegang.
Tversity vindt hij helemaal niet meer.

Info :
Windows 7 , geen wifi, gewoon cat5 kabels , zowel ps3 als pc aangesloten op splitter, werkte perfect tot vandaag.
In win7 configuratie scherm netwerk opties.
netwerkdetectie staat nog steeds aan ,bestands en printerdeling staat aan.
Mediastreaming staat aan.
(god wat is het configuratie scherm voor vista en win7 toch een boeltje, alles staat maar wat dooreen)


In opties voor mediastreaming staat m'n ps3 ertussen als onbekend apperaat (mac adres is t zelfde dus weet dat t de ps3 is) ,en ingesteld als 'toegestaan'.

Dus voor zover ik kan zien staat alles net als ervoor nog goed.

Als ik echter de media server van mn pc open op de pc komt er 'Access to the media server is not allowed. it's possible that the system name for this ps3 system ps3-981 has not been registered, check the settings for the media server.

Krijg hier dus serieus t schijt van he, is al veel te lang geleden dat ik t de eerste keer heb ingesteld maar volgens mij stond alles nog goed.
Heb zelf ook geen settings veranderd dus ik weet nie goed waar beginnen zoeken behalve dan wat ik al opgenoemd heb...

assaulter_g4

Legacy Member
En ineens bats (:p) staat tversity er terug tussen 2 dagen later.
Startte ps3 media server (wat ik net gedl had) op, mss dat dit een service die om een of andere rede afstond na uac/boot mode te veranderen terug startte.
Zal het wss nooit weten, in ieder geval topic mag dicht en mss ineens deleten aub admin? aangezien er toch niks nuttigs instaat voor iemand anders.

zuruurziru

Legacy Member
ben geen expert maar ps3 en pc moeten ook in zelfde ip range zitten, zoniet vind ps3 de mediaserver niet.

Svenvdb

Legacy Member
Heb ook zo'n rare problemen gehad met tversity.
Ga nu eens xbmc installeren en zien wat het geeft. :)

Son1c

Legacy Member
als mijn ps3 mijn tversity nie vind, dan klik ik onderaan in de taakbalk op het icoon met rechtermuisknop en kies ik voor media services herstarten, meestal komt hij dan tevoorschijn op de ps3.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan