Archief - Powerpoint 2007: tekens niet weergegeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nickjeuh

Legacy Member
Ik heb wat problemen om bepaalde tekens van op mijn dia's fysica weer te geven. De niet weergegeven tekens zijn voornamelijk het "veel groter dan" (>>) en het "veel kleiner dan" teken (<<). Ook worden soms delen van de tekeningen in de dia's of bepaalde woorden die er bijstaan niet volledig weergegeven, maar dat is een minder groot probleem.
In plaats van het desbetreffende symbool komt er een rechthoekje te staan.
Naamloos.jpg


Ik dacht eerst dat het gewoon een compabiliteitsprobleem was om powerpoints gemaakt in 2003 weer te geven in 2007, maar ik heb dezelfde slides eens geopend in 2003 en het resultaat bleef hetzelfde.
'k Heb ook al is rondgekeken op internet voor oplossingen maar ik heb geen informatie gevonden over het probleem dat ik heb.

Heeft er iemand een idee om dit op te lossen?

Exit

Legacy Member
op dezelfde pc als waar ge het gemaakt hebt of op andere pc's?
op andere pc: letertype dat gebruikt is staat niet op die pc, dan krijgt ge zo'n vierkantje normaal gezien.

Nickjeuh

Legacy Member
Hm het zijn eerder de slides die de leraar gemaakt heeft die ik niet kan zien op mijn pc. De andere leerlingen kunnen het ook niet zien op hun pc voor zover ik weet.

Hm 't zou dan wel het lettertype kunnen zijn. En achteraf gezien is het ook dat! :p

'k Heb nog wat verder op internet gekeken. Om wiskundige vergelijkingen op te stellen in oa Powerpoint heb je de Microsoft Equation Editor nodig. Die is niet noodzakelijk geïnstalleerd met je Office pakket maar je kan alleszins de vergelijkingen zien die ermee gemaakt zijn.
Dus daar lag het alleszins niet aan MAAR 'k heb wel gelezen dat er een meer uitgebreidere variant ervan bestaat die MathType noemt. Ik redeneerde dat het wel waarschijnlijk was dat die leraar daarmee werkte in plaats van de standaard equation editor.
Combineer dat met het feit dat MathType zijn eigen font installer heeft en voila alles is in orde! :applause:

Heel erg bedankt voor de hulp Exit.

Exit

Legacy Member
zulke viekantjes wijzen normaal gezien op het ontbreken van een font/lettertype op de pc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan