nazaar
Legacy Member
hello
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe HD gekocht van maxtor (160gig.) Ik had er al een van 40gig van seagate zitten waar dus een werkende winXP opstaat.
Nu wou ik van die maxtor mijn C maken (dus met winXP op.) OK, geen probleem, ik sluit alleen die maxtor aan, boot met winxp cdrom. De HD wordt geformat enal, de nodige installfiles worden erop gekopieerd na de format...
Dan reboot de PC en druk ik NIET op een knop om op te starten van PC. Normaal gezien moet dan het eerste winXP scherm al komen en moet de installatie beginnen, maar dat komt er niet.
Allesblijft gewoon steken bij de vraag "Wilt u opstarten van de cdrom."
Als ik boot met die seagate en die maxtor als slave, zie ik in windows dat de installatie files er wel degelijk op gekopieerd zijn !
Ik heb al 2 verschillende biossen geprobeert voor mijn moederbord (ge weet maar nooit eh.)
Bij een maat met aan a64 (ik heb een AXP) ging de installatie wel perfect !
Waar kan het in godsnaam aan liggen. Als ik die maxtor juist had heb ik ze eerst als slave aangesloten, en in windows geformat.
Moest ik eerst iets anders doen???
Help mij aub, want anders vliegt die maxtor nog de eerstkomende dagen BUITEN !
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe HD gekocht van maxtor (160gig.) Ik had er al een van 40gig van seagate zitten waar dus een werkende winXP opstaat.
Nu wou ik van die maxtor mijn C maken (dus met winXP op.) OK, geen probleem, ik sluit alleen die maxtor aan, boot met winxp cdrom. De HD wordt geformat enal, de nodige installfiles worden erop gekopieerd na de format...
Dan reboot de PC en druk ik NIET op een knop om op te starten van PC. Normaal gezien moet dan het eerste winXP scherm al komen en moet de installatie beginnen, maar dat komt er niet.
Allesblijft gewoon steken bij de vraag "Wilt u opstarten van de cdrom."
Als ik boot met die seagate en die maxtor als slave, zie ik in windows dat de installatie files er wel degelijk op gekopieerd zijn !
Ik heb al 2 verschillende biossen geprobeert voor mijn moederbord (ge weet maar nooit eh.)
Bij een maat met aan a64 (ik heb een AXP) ging de installatie wel perfect !
Waar kan het in godsnaam aan liggen. Als ik die maxtor juist had heb ik ze eerst als slave aangesloten, en in windows geformat.
Moest ik eerst iets anders doen???
Help mij aub, want anders vliegt die maxtor nog de eerstkomende dagen BUITEN !

