Archief - Probleem bij openen tekstdocument

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avondland

Legacy Member
Gegroet,

ik heb op mijn laptop Word 2007 staan en ben ik daar gestart met een document voor mijn thesis. Ik wilde dit verder afwerken op de gewone desktop die beneden staat omdat ik daar meer plaats heb om te werken. Daar heb ik echter geen Word 2007 maar 2003. Ik open het en ik krijg een waarschuwing dat het document van een andere versie van Word is en dat er een aantal lay-outveranderingen zouden kunnen zijn. Ik werkte met tabellen maar dat leverde geen probleem op en ik kon het bestand zonder probleem verder bewerken. Ik heb het opgeslagen en ik ging terug naar boven en wilde het bestand opnieuw openen. Dan krijg ik de waarschuwing dat het bestand beschadigd is en ik wil het opnieuw 'herstellen'. Waarom dat nodig is vraag ik me af ... Afin, dat lukt dus niet dus ging ik naar beneden in de hoop dat het document daar nog geopend kon worden. Maar daar lukte het opeens ook niet meer, wellicht omdat er toch iets veranderd zou zijn bij die 'herstelling'.

Ik vraag me af of ik ooit een manier zou kunnen vinden om dat document toch nog eens te kunnen zien, want dat heeft me toch wel een aantal uren werk gekost. Ik heb gelukkig nog een vroegere versie staan op m'n laptop, maar ik heb geen zin om terug een paar uur te zitten tokkelen om dat in orde te krijgen.

Misschien moet ik gewoon voortaan mijn teksten in OpenOffice bewerken en wanneer ik het moet doorsturen naar mijn promotor even kopiëren naar Word en het zo doorsturen. Want ik ga af en toe wel eens afwisselen van PC.

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Want dat was nogal vloeken daarstraks ...

Exit

Legacy Member
open de file eens in open office ....

en van 2007 naar 2003 => opslaan als in 2007 en kies dus voor opslaan als 2003 versie ...

Avondland

Legacy Member
Als ik het met open office wil opendoen krijg ik de melding dat ik een filter moet selecteren. Wat ik daar ook kies, ik krijg steeds een foutmelding.

cram

Legacy Member
Als je op dat document met je rechtermuisknop open met swriter.exe doet
(swriter.exe is open office.org 3.1) lukt het dan?
Ik kan al mijn woord documenten zo openen met open office

En wat zegt de foutmelding precies?

Exit

Legacy Member
hij krijgt het 'open' maar wegens ergens corrupt/probleem wilt hij filter laden om het te kunnen lezen

eens zien voor een word recovery progje proberen ...

Avondland

Legacy Member
Ik heb het oude document terug aangevuld en het voor de zekerheid nog eens op een OpenOfficebestand gezet. Nu weet ik dat je Word 2007 en Word 2003 niet door elkaar mag halen, want 2003 past aan omdat Word 2007 anders is maar dan kan je het in 2007 niet meer openen. En als je het probeert te herstellen in 2007, raakt het bestand beschadigd en ben je alles kwijt. Goed dat ik het op voorhand weet in ieder geval. :p

In ieder geval bedankt voor de respons!

Exit

Legacy Member
office 2007 gebruikt docx als bestand terwijl de 2003 nog gewone doc gebruikt
dus in 2007 opslaan als oudere versie volstaat om in beide te gebruiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan