Archief - probleem met avi file te verkleinen help plz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wezzy

Legacy Member
Ok ik heb dus met "fraps"(programma waar ge in gale filmkes me kunt maken" alles op de laagste settings een 4 min duurend filmke gemaakt

nu is dit filmpje 1GB groot :wtf:

nu hebben ze gezegd dat je met windows movie maker dat avi file kan compressen zodat het veel kleiner en een window media player bestand is geworden

nu heb ik dat gedaan en ik krijg roode en groene vlekken op mijn scherm

http://img156.exs.cx/my.php?loc=img156&image=filmke9wr.jpg

check link

hoe vermijd ik zoiets dat bedekt gans het filmpje bijna

thx

Fraggie

Legacy Member
kzou zeggen, pak VirtualDub (free) & install de laaste xvid (doom9.org)
je opent Virtual.. > je sleept de file er in
video > compressions > xvid (default laten voor de 1ste keer)
file > Save as avi..

ff wachten & kijk naar het verschil

wil je meer uit xvid/divx halen moet je pakken tutorials lezen & dan zal je de qualitijd nog hoger kunnen leggen & de filesize lager :)

MasterViVi

Legacy Member
Of als je gewoon léég bent, gebruik je Dr. DivX. :)

WMV is een sucky formaat anyway.

wezzy

Legacy Member
Fraggie zei:
kzou zeggen, pak VirtualDub (free) & install de laaste xvid (doom9.org)
je opent Virtual.. > je sleept de file er in
video > compressions > xvid (default laten voor de 1ste keer)
file > Save as avi..

ff wachten & kijk naar het verschil

wil je meer uit xvid/divx halen moet je pakken tutorials lezen & dan zal je de qualitijd nog hoger kunnen leggen & de filesize lager :)


kheb het van 1gb naar 70mb kunne converten

ma het grootste filesize gedeelte van de file komt van den audio
doet virtualdub ook dien audio verkleind of kannik het nog kleiner makend oor audio aan te passen

thx

wezzy

Legacy Member
MasterViVi zei:
Ge kunt daar normaal ook uw audiocompressie instellen.


bij "audio" staat er no audio.........scource audio..........en wav audio

tstaat bij source wa beste quali is ma kleiner make ga percies nie

Exit

Legacy Member
kies voor video compressie divx/xvid en voor audio mp3 (wel full proceessing aanduiden of audio afzetten.

Fraggie

Legacy Member
voor audo (& dat zal ook een paar mb schelen)
Audio > Full processing mode
Audio > Compression > & iets pakken lager dan 128kb (= mp3 qualiteit) & als het een kort stukje is, is zelf 64kb haalbaar (zonder dat je gekraak enz hoort)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan