Archief - Probleem met TDK DVD+R's 8X

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vladimirvlad

Legacy Member
Hoi,

Ik weet niet juist waar dit thuishoort, maar ik post het hier aangezien er hier meer volk is en ik niet goed weet waaraan het ligt...

Mijn probleem is het volgende. Ik heb vorige Zaterdag een spindle (torentje) van 25 DVD+R's gekocht van het merk TDK...

Nu zouden die DVD+R's 1-8x qua snelheid moeten zijn. Het enige probleem is dat ik die DVD+R's maar kan schrijven aan maximaal 2,4x (of 3324 KB/sec) :doh: :wtf:

Ik heb nochtans een DVD-writer van 8x, een Liteon LDW 811S

Ik heb eens rondgekeken op de site van Liteon, maar niet direct iets daarover gevonden. Wel kan ik op de site van Liteon "Firmware" downloaden (http://www.liteonamericas.com/us/download.htm). Weet iemand wat da is eigenlijk is :wtf: ? Is da een driver of zo ? Want recentere zou meer media matchen of zo ??? En waar kun je dan de huidige firmwire-versie dan zien ??? Diegene die op de site staat dateert wel al. Die zou van 09/03/04* zijn... En heb writer denk ik erna gekocht als ik me nog goe herinner.

Plz help me ! Ik heb geen zin uren te moeten wachten eer mijn DVD's geschreven zijn !!! Heb veel data te back-uppen :(

Vladimir

* EDIT : Heb het programmake Booktype eens geprobeerd en daar krijg ik telkens een foutmelding :( Zegt telkens : Unable to query BookType settings. Nadat ik op OK gedrukt heb, krijg ik in het venster van het programmake het volgende :
*Current Disc Type : DVD+R
*Change BookType to : Unknown
*Error Status : Maybe F/W not support

WTF betekent dit ???
* EDIT 2 : de datum staat op zijn Amerikaans. Dit moet dus op zijn Belgisch 3 September 2004 zijn ;)

st3ph3n

Legacy Member
Welke burnsoftware (+versie) gebruik je ?

Firmware is de driver op het laagste niveau en wordt rechtstreeks in het ROM-geheugen van de hardware geplaatst (en niet in het besturingssysteem). Als je problemen hebt moet je zeker de laatste firmware-versie eens proberen.

Het is best mogelijk dat het aan de TDK-dvd's ligt en dat je dit probleem niet hebt met andere merken dvd's.

Steven

P2K-

Legacy Member
ik heb die ier ook staan en heb ook een liteon dvd-rw 1213S geflashed naar hogere DL versie en ik kan wel op 8X schrijven (ook met originele firmware).

Maar ik zou toch eens de laatste nieuwe firmware proberen!

Vladimirvlad

Legacy Member
hmm ok. Zal da eens proberen ;)

Ter info : Ik gebruik Nero om CD's en DVD's te branden. Ook heb ik gemerkt dat mijn DVD-writer al van januari vorig jaar dateert (aangekocht)... Mijn garantie loopt den 22ste januari 2005 af ;) Dus nu nog proberen, anders is garantie gedaan LOL

Volgens Nero zou mijn firmware-versie den HSOE zijn van 14/11/2003... Dus al een redelijk ouwe versie ;)

Vladimir
PS : Met andere DVD+R's had ik geen problemen. Enkel nu met die TDK's...

Vladimirvlad

Legacy Member
Hoi,

Heb mijn firmware-versie geupdate en nu werkt hem !!! Hij ziet die DVD+R's nu tenminste als 8speeds en kan ze ook aan die snelheid schrijven !!!

THX Steven ;)

Vladimir
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan