Archief - Problemen met slaapstand

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
De voorbije 2 weken begon ik plots rare problemen te krijgen als ik mijn computer uit slaapstand haalde. Het probleem was dat ik hem niet uit slaapstand kon krijgen (freeze) en dus gedwongen werd om een hard boot uit te voeren. Bij het opstarten krijg ik dan ongeveer de volgende bios foutmelding: "Overclocking failure. Please check settings". Na keuze van default settings start de computer weer op zonder problemen.
Ik heb mijn hardware nog nooit oc'ed.

Nu is de vraag. Ligt het aan mijn OS of moet ik de oorzaak bij mijn hardware zoeken. Ik ga er vanuit dat als er problemen waren met mijn hardware mijn computer sowieso niet zou blijven werken. Slecht contact kan je ook uitsluiten omdat ik vandaag nog alles heb nagechecked.

Alvast bedankt

w00tw00t

Legacy Member
Even denken.
Laatste drivers dat ik geïnstalleerd heb was die van mijn webcam maar dat was denk ik week of 2 voordat de problemen begonnen. Heb onlangs nog eens drivers van graka geupdate omdat ik dacht dat het mss aan mijn graka lag maar had niet geholpen.

w00tw00t

Legacy Member
Heb drivers van webcam verwijdert maar niet geholpen.
Dacht mss dat mijn DVD drive voor problemen zorgde omdat hij rare geluiden maakte bij het opstarten. Had deze losgekoppeld maar nog steeds zelfde probleem :s

m-be

Legacy Member
dat batterijtje zorgt ervoor dat de instellingen van je bios bewaard blijven. bij slecht werken of leeg zijn ervan geraakt je cmos gewist en kan je bios beginnen errorren, tegenwoordig resulteert dat vaak in zo'n overclock error.

w00tw00t

Legacy Member
m-be zei:
dat batterijtje zorgt ervoor dat de instellingen van je bios bewaard blijven. bij slecht werken of leeg zijn ervan geraakt je cmos gewist en kan je bios beginnen errorren, tegenwoordig resulteert dat vaak in zo'n overclock error.

Aha nu kan ik volgen. Waar kan ik dan een nieuwe gaan halen? Gewoon bij een hardware winkel?

Exit

Legacy Member
moet daarom geen pc/electronica winkel zijn
ook Colruyt, Brico, ... hebben die
meestal CR2032 of CR2025

ShPonGle

Legacy Member
ja zelfs delhaize heeft die.wel nog duur (tegen 5 euro per 2 dacht ik)

w00tw00t

Legacy Member
Bedankt. Volgende week eens gaan halen en kijken of probleem opgelost is
:bow:

w00tw00t

Legacy Member
Heb er 7 euro voor moeten betalen :s
Maar bon. Probleem niet verholpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan