Archief - Q: HDD acessen buiten winXP om.....

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb een Maxtor 80GB NTFS-formatted waarda men OS opstaat.
Maar ik krijg windows niet meer opgestart en ik zou iets moeten veranderen op die schijf buiten windows om dus.....

Als ik een WIN98 opstartdiskette neem en het via DOS die schijf probeer te acessen gaat da niet want die vind hij niet.

Ik heb ze ook in onze 2de pc gestoken,en daar vind hij die schijf maar als ik die aanduid in verkenner dan zegt em : Deze schijf is niet geoformateerd,wilt u deze formateren.

NEE da wil ik ni :)

Dus mijn vraag is : Hoe kan ik bestanden bewerken op die schijf zonder dat via WinXP te doen da op die schijf staat.

Maxblast heb ik ook al geprobeerd en da werkt niet.

Thx

woony

Legacy Member
mss eens proberen met knoppix, of mandrakemove.
zijn linuxbootable osen draaien volledig van op cdrom.

Blue-Bora

Legacy Member
woony zei:
mss eens proberen met knoppix, of mandrakemove.
zijn linuxbootable osen draaien volledig van op cdrom.

En waar kan ik da downloaden?
Ik heb dus gene cd-writer op de moment want mijne pc werkt niet en op dien 2de pc hier staat gene writer.

Is er geen manier om die schijf te herkennen in DOS?

Daimao

Legacy Member
xp cd insteken en booten van cd
dan windows repareren kiezen en ge zit in recovery console
dan kunde dus files bewerken

Boemenenoekinzoe

Legacy Member
DOS kan geen NTFS lezen, enkel FAT16 en FAT32. Er zijn echter wel DOS versies die door gebruikers aangepast zijn met een NTFS driver, maar of deze stabiel genoeg zijn, is een andere zaak.

Blue-Bora

Legacy Member
Daimao zei:
xp cd insteken en booten van cd
dan windows repareren kiezen en ge zit in recovery console
dan kunde dus files bewerken

Mijne WIN cd is ni bootable :help:

Blue-Bora

Legacy Member
Exit zei:
geen officiele dus ....
wa fout geeft ie als ie boot?

Niks,hij boot gewoon van de HDD.Hij probeert eerst van de CD en als da ni lukt dan pakt em de HDD.

Prolly omda men cd'ke ni de goeie naam heeft zeker?
Da noemt gewoon "NEW" en da zal een bepaalde naam moeten hebben prolly.

Kheb dees prog al geprobeerd,en da lukt.Maar ik kan enkel maar kopieren en ni plakken

http://www.ntfs.com/boot-disk.htm

Is er geen ander prog. waarda ik kan copy/pasten in DOS op die NTFS schijf?

Daimao

Legacy Member
hij probeert eerst van cd?komt er nie op "press any key to boot from cd" ?
en sta uwen cd-rom/dvd-rom als first boot device?

Exit

Legacy Member
cd bootable maken moet ge een bootimage hebben, naam maakt niezoveel uit.
neemt google, en kijk in de guides hoe dat ge bootable maakt.

joyrider

Legacy Member
int vervolge zorgen da ge een van deze 3 klaarligge hebt :

1) win9x bootdisk met ntfsdos of ander ntfs mounting program
2) linux bootdisk en via de linux console uw schijven mounten
3) bootable xp cdrom

ik gebruik altijd het eerste. en om geen problemen te krijge zet ik men bootschijf in fat32 waar men systeem opstaat dan ede just een w9x bootdisk nodig.

en ivm me geen verbinding, sluit uwe pc rechtstreeks is aan op de modem (niet langs de router dus) dan wete direct oft de kabel is of iets anders
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan