Archief - Resolutieprobleem I3-530

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laurensvp

Legacy Member
Hoi, na de volledige installatie van mijn HTPC wou ik alles op de juiste instellingen zetten. Wanneer ik de resolutie op 1920x1080 zette, viel er een stuk beeld weg langs de 4 kanten en was het beeld echt afschuwelijk. Wanneer ik dan een niveau lager koos, nl. 1680x1050 was alles in beeld en was het ook al mooier. Denk niet dat het een driverprobleem is want heb reeds de laatste driver van de intel site gehaald en geinstalleerd. Zou het een instelling zijn op HTPC, of TV? Heb dus een verbinding gemaakt tussen HTPC en TV met een HDMI kabel. Iemand van jullie een voorstel wat een oplossing zou kunnen zijn?
Alvast bedankt

TV: UE40B7000

Exit

Legacy Member
op de tv eens zien naar de settings, dat hdmi op pc-iput ofzo gezet moet worden

laurensvp

Legacy Member
Exit zei:
op de tv eens zien naar de settings, dat hdmi op pc-iput ofzo gezet moet worden

Als men source op de HTPC staat moet ik HDMI4 selecteren dus het is wel degelijk met HDMI verbonden. Verder vind ik nergens instellingen voor de input naar HDMI te zetten. Ik vind alleen dat men beeld op 16:9 staat.

Exit

Legacy Member
handleiding tv eens lezen elke hdmi gebruikt (kan) worden voor tv input ...

laurensvp

Legacy Member
Exit zei:
handleiding tv eens lezen elke hdmi gebruikt (kan) worden voor tv input ...

Ben bijna 100% zeker dat waar hij nu in steekt dat dat een goede is. Denk dat alleen de eerste een HDMI(DVI) is

Exit

Legacy Member
als de 1ste hdmi/dvi is zou ik de htpc eerder eens aan die 1ste hdmi hangen

laurensvp

Legacy Member
Exit zei:
als de 1ste hdmi/dvi is zou ik de htpc eerder eens aan die 1ste hdmi hangen

Heb net de kabel verstoken naar HDMI(DVI)1 , wel zonder de htpc te herstarte, en zit met hetzelfde, beeld echt afschuwelijk en randen vallen eraf..

laurensvp

Legacy Member
Exit zei:
herstart hem dan eens ...

Maar denk eerlijk gezegd dat het niet op die HDMI aansluiting moet aangesloten worden. Want die HDMI(DVI) is voor dvi apparate nof voor oudere hdmi kabels van 1.3, en ik heb een 1.3 daarmee. Zo lees ik het toch in de manual

laurensvp

Legacy Member
Ok, eventjes een update. De stukjes dat wegvallen is opgelost. Heb schaling naar 0 gezet. Nu is de kwaliteit ng slecht. Wat kan ik daar aan veranderen?

Exit

Legacy Member
beste beeld op lcd/tft/... is de native (max) resolutie dat die kan in te stellen
dus ja, die 1920-1080 heeft daarmee te maken.

laurensvp

Legacy Member
Exit zei:
beste beeld op lcd/tft/... is de native (max) resolutie dat die kan in te stellen
dus ja, die 1920-1080 heeft daarmee te maken.

Dus wat moet ik dan doen? Voor alles op de goede instellingen te zetten?

laurensvp

Legacy Member
laurensvp zei:
Dus wat moet ik dan doen? Voor alles op de goede instellingen te zetten?

Ok, terug even een update. Ik heb men HTPC aangesloten aan de versterker. Dus optische en hdmi naar versterker en hdmi naar tv. Nu is men schaling terug slecht. Nu is er een zwarte rand rond men beeld. En krijg deze niet weg. Wat raden jullie aan om te doen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan