Merdor zei:
Ben sinds kort een extra harde schijf bij gestoken (andere eruitgehaald en win7 geinstalleerd en dan weer terug gestoken) en ik gebruik nu win7 ultimate x64 voor al m'n games op te zetten, via manueel bootmenu kan ik nog terug gaan naar m'n XP pro waar al m'n programma's voor school opstaan. Nu heb ik met games nooit problemen gehad in XP pro, maar in Win7 wel ik installeer de sims 3 ( functioneerde perfect in XP ) maar in win7 krijg ik altijd de melding ' Non valid win32 application' ik heb al op gezet op het technisch forum van het spel zelf maar daar wisten ze er ook niets van...
Alvast bedankt Pj
Ik heb vandaag hetzelfde gehad met Quake 3: Arena.
Ik draai Windows 7 Prof 64-bit terwijl de setup van Quake een 32-bit besturingssysteem vereiste. Ik kon het niet installeren via de CD, maar het werkte wel door de CD naar de HDD te kopiëren en daar de quake3.exe te openen in compatibiliteitsmodus (niet de Setup.exe!!)
Het enige probleem toen was, dat ik geen widescreen meer kreeg (wel fullscreen maar met zwarte balken en beide kanten)
Verder dan dit raakte ik niet.
Ik heb het dan maar opgelost door een dualboot te maken met XP Prof.
Dit zou ik ook aanraden om te doen. Gewoon een dualboot met XP voor je oude games te spelen. Dan bespaar je veel tijd met google af te schuimen naar oplossingen.
De compatibiliteitsmodus in W7 is leuk, maar mist de mogelijkheid om een 32-bit-systeem te emuleren. Dan zou het optimaal zijn.