Archief - Studenten software

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dr.OoSje

Legacy Member
Ik ben momenteel student elektronica-ict en zou een heleboel adobe software willen hebben. Nu is het zo dat hoge scholen of universiteiten bijna niets van samenwerking ofzo hebben met adobe :(. Nu kan je dat gaan aankopen via Academic Download of van hun site zelf met studenten licentie. Maar die prijzen zijn dan toch nog ziekelijk hoog voor een student:wtf:.

Nu ben ik benieuwd wie hier op een legale manier redelijk goedkoop is aangeraakt?
Je betaalt dan een heleboel inschrijvingsgeld vinden jullie dan ook niet dat het de normaalste zaak moet zijn dat je al die software zo moet kunnen verkrijgen?
Je zou een mens anders maar aansporen om het op de iets minder legale manier te doen:doh:.

phil_r

Legacy Member
Er bestaat ook hele goede opensource software hoor! ;-)
Alleen Photoshop kopen ofzo want dat vind ik echt de moeite waard, of probeer 1 van de volgende voor grafische bewerkingen:
1. GIMP
2. Krita
3. Paint.NET
4. ChocoFlop
5. Cinepaint
6. Pixia
7. Pixen
8. Picnik
9. Splashup
10. Adobe Photoshop Express

Voor coderen vind je vast wel iets opensource en goed, ik zag hier nog een topic overstaan.

Als het voor film montage is, dan kan ik je niet verder helpen.

Ik denk dat de prijzen op Academic die je liet zien toch al heel goedkoop is.

Teknoman

Legacy Member
Ma3d is enkel voor microsoft-software hé, niet voor adobe ;) .

Ik weet niet waar je studeert maar als je aan Howest studeert kun je een licentie van een jaar kopen voor de adobe master collection voor €180 ofzo (toch in de richtingen nmct, devine en dae, dunno of studenten uit andere richtingen dat ook kunnen) en dan heb je quasi elk adobe programma dat er bestaat.

dibardi

Legacy Member
Obviously zei:
Inderdaad, hier kan je veel software gratis downloaden als je een student bent, als ik mij niet vergis krijg je dan een key die geldig is voor 3 jaar.

Ik heb geweten dat ze ook Windows 7 Ultimate verkochten voor ofwel 0€ (3j), ofwel 30€ levenslang (bij wijze van spreken).

Weet wel als je Adobe aan en studenten-tarief koopt dat je dit NIET later mag gebruiken voor commerciële doeleinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan