Archief - tutorial linux

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saaner

Legacy Member
ik zoek een goede tutorial voor linux (van 0)
en kom niet af met google want ik heb linux nog nie op mijn pc staan dus weet niet af alles wel wordt gezegd en dat alles wel klopt
:help:

QplQyer

Legacy Member
Misschien ben je beter gebaat bij een goed boek in dat geval.
Of gewoon door het te installeren, wat met rond te spelen en als je problemen hebt dingen op te zoeken (zo heb ik toch alles geleerd).
Misschien helpt dit ook wel: www.tldp.org

saaner

Legacy Member
maar kan nog nie instaleren(krijg binnekort mijn eige computer)
zou het graag naast windows instaleren(om sommige programma's en games te kunnen spelen) :help:

Jay...

Legacy Member
saaner zei:
ik zoek een goede tutorial voor linux (van 0)
en kom niet af met google want ik heb linux nog nie op mijn pc staan dus weet niet af alles wel wordt gezegd en dat alles wel klopt
:help:

Een beetje vriendelijker mag ook wel zeker? :wtf:

AcIdR3IgN

Legacy Member
Of download Knoppix. Schrijf de iso dan op cd, en boot met die cdrom. Dan kan je op Linux zonder iets te installeren. Eens je gedaan hebt met rond te spelen kan je terug opstarten, cd er uit halen en Windows terug gewoon opstarten.
Misschien wel eens leuk om te proberen.

Genious

Legacy Member
http://www.linux.org/dist/index.html is wel geen tutorial, maar ge kunt er wel zoeken achter een linux distro die bij u past (en er staat telkens korte samenvatting naast), momenteel zoek je best onder de categorie 'live CD', aangezien je dan gewoon een CDtje moet insteken voor em tijdens het booten de CD drives checkt en em boot het OS, goede manier om linux te verkennen.

verder zijn er in de bib ook soms boeken te vinden, maar imo is proberen het best :)

saaner

Legacy Member
maar als ik knoppix wil downloaden krijg ik een hele lijst bestanden

Bachs

Legacy Member
AcIdR3IgN zei:
Of download Knoppix. Schrijf de iso dan op cd, en boot met die cdrom. Dan kan je op Linux zonder iets te installeren. Eens je gedaan hebt met rond te spelen kan je terug opstarten, cd er uit halen en Windows terug gewoon opstarten.
Misschien wel eens leuk om te proberen.

heb hier al een tijdje knoppix liggen en is idd wel is handig om ff te runnen, maar ik zou graag extra programmas kunnen installeren onder knoppix (irc, games, ...).
Hiervoor heb ik een extra harde schijf van 200 gig, maar daar staat een hele hoop data op die ik liever niet kwijtraak. Zou ik nu op de een of andere manier (liefst nogal eenvoudig, ik ken niet al te veel van linux) naar die harde schijf linux programmas kunnen installeren?

Ik heb de pdf tut al doorgenomen maar daar staat enkel hoe een harde schijf te mounten en writeable te maken.

dank.

servi

Legacy Member
Ik heb de pdf tut al doorgenomen maar daar staat enkel hoe een harde schijf te mounten en writeable te maken.


awel meer hebt ge niet nodig, in plaats van in de standaardmappen te installeren. Installeer je al je programma's in je gemounte harde schijf.

addi

Legacy Member
als je een harde schijf hebt van 200 gb, is het dan niet gewoon makkelijker om een partitie te maken met partition magic. En het daarop dan gewoon te installeren, voor de zekerheid kan je je nog altijd een aparte diskette met een nood bootloader maken mocht het mislopen. Als je mandrake linux download kan je trouwens via de rescue mode op de cd's de bootloader uninstallen en die van windows in de plaats zetten.

Coax

Legacy Member
Ik kan u "Running Linux" aanraden van O'Reilly.
(ik raad u trouwens alles aan van O'Reilly)

AcIdR3IgN

Legacy Member
saaner zei:
maar als ik knoppix wil downloaden krijg ik een hele lijst bestanden

Dus je hebt den iso gedownload?
Hoogst waarschijnlijk heb je dan winrar en kan deze de iso bestand openen.
Gewoon die iso op cd(rw) branden en *hup*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan