Archief - VMware/VirtualBox drivers voor XP Embedded

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fraggie

Legacy Member
Beste,

Ik experimenteer wat met Microsoft Windows XP Embedded. De bedoeling is om een zo'n min mogelijke installatie te hebben met een GUI. Nu stoot ik telkens op hetzelfde probleem.

Als ik nu in VMware server/Workstation 6.5 (trial) m.b.v. de TAP.exe een hardware profiel wil maken mis ik telkens de specifieke virtuele drivers. Op zich logisch gezien deze getoetst wordt aan de lokale repo. die mee geïnstalleerd is met XP Embedded.

Na veel zoeken krijg ik de info om gewoon zelf pakkages/components te maken van de drivers. Dit lukt mijn voor de SCSI-controller gezien deze vrij te downloaden is, MAAR nergens vind ik de USB drivers? Ik krijg telkens doodleuk de hint: "installeer min. Windows SP1 en je hebt sowieso de juiste USB drivers". Gezien ik mijn hardware profiel maak van Windows XP Prof. SP3 kan het probleem hier toch niet liggen?

Ook zijn de meeste tutorials die ik vind gemaakt voor een CLI XP Embedded, en zij hebben natuurlijk geen USB support nodig.

Iemand die mij op weg kan helpen?

PS: Ik heb blijkbaar geen recht op software updates met mijn versie van XP Embedded en volgens de help is het een versie van 2001..
Ook het installeren van VMware tools zowel op XP Prof. als op XP Embedded veranderd niets aan de zaak.

Exit

Legacy Member
anders met nlite een normale xp versie strippen en die gebruiken?
of de mini xp versie

ShPonGle

Legacy Member
bij hyper-V had ik hetzelfde probleem om USB support te hebben vanuit een VM naar een externe schijf die via usb aan m'n router hangt.

Heb dat daar kunnen oplossen door een usb over ethernet client te installen (m.n. de free version van hier)

eens de connectie dan aangegaan werd met de schijf (in dit geval was dit via de shareport utility van D-link) werden de usb drivers vanzelf geïnstalleerd in de VM

Fraggie

Legacy Member
Het is een lang verhaal maar het moet wel XP Embedded zijn, spijtig genoeg. Wat mij wel niet lukt is op XP Embedded naar de drivers zoeken op een Windows XP partitie? Ook beide binnen VMware. Waarom zou dit dan niet gaan?

ShPonGle zei:
bij hyper-V had ik hetzelfde probleem om USB support te hebben vanuit een VM naar een externe schijf die via usb aan m'n router hangt.

Heb dat daar kunnen oplossen door een usb over ethernet client te installen (m.n. de free version van hier)

eens de connectie dan aangegaan werd met de schijf (in dit geval was dit via de shareport utility van D-link) werden de usb drivers vanzelf geïnstalleerd in de VM
Ik heb die tool net getest en het ziet er wel goed uit. Hopelijk lukt het ook met de echte hardware.

Na lang aandringen kan ik eindelijk de opvolger van XP Embedded downloaden via MSDNAA, maar die loopt vast na de CRC op 30%. Dus ik download ze een tweede keer op mijn laptop, en deze loopt vast op 34% unpacking.. Nochtans 13GB vrij, terwijl ik maar 8GB nodig heb.

Fraggie

Legacy Member
Even een update:

Ik heb nu toch de updates kunnen bemachtigen van SP1 & SP2, dat zijn 8 CD's overigens.. En ofwel is dit nieuw, ofwel heb ik er voordien nooit opgelet, zie ik nu de optie: Generic USB Device/Driver.

Dus tot op heden wordt de juiste hardware niet herkend door TAP.exe, toch wordt een minimale basis configuratie geïnstalleerd. Na wat opzoek werk, komt deze toch overeen met de USB hardware dat in VMware gebruikt wordt. Alleen SVGA en SCSI kloppen niet.

Na het toevoegen van die Generic USB component en het builden, kan ik nu toch mijn USB apparaten doorverbinden via VMware.

Beetje per beetje kom ik er wel zeker.. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan