Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bubbling Zombie zei:mmm, lijkt mij vrij hard warez (ja, ze verkopen het niet meer, wilt niets zegen hoor) . Op een 486 kan je trouwens ook win95 installen![]()
i386dx zei:Om te beginnen is Windows 3.11 toch een pakje sneller op een ouder systeem, het is daarenboven ook nog stabieler.
Qua gebruiksvriendelijk moet Win3.x niet onderdoen als ge Calmira als shell gebruikt.


i386dx zei:De shell van Win3.1 is Program manager (zit nog steeds in 9x,ME,2000 en waarschijnlijk ook XP). Doe eens start -> uitvoeren -> progman
Op een 200 Mhz met 96 Mhz ben je beter af met 98se, of je kunt mss overwegen voor Windows NT 4.0 om wat meer stabiliteit te hebben. Maar dat hangt echt af van waarvoor je je pc gebruikt.
Win3.x is meer voor 386/486 of trage pentiums
)i386dx zei:Windows 2000 is in feite NT 5.0 (XP is 5.1), NT 4.0 is dus de voorloper en is zoals de naam al doed vermoeden op de stabiele NT-core gebouwd
Qua vormgeving staat Windows NT 4.0 op het niveau van windows 95, de shell is zeer eenvoudig: bureaublad en taakbalk met startknop.
Voor gewone programma's gaat NT met service pack 6 perfect voldoen. (Internetten (met uiteraard Mozilla), tekstverwerken, pdf'eren, en noem maar op). Er zijn een aantal programma's die niet onder NT werken, maar dat is naar mijn eigen ervaring de minderheid.
Het probleem is de spelletjes. Windows NT heeft enkel ondersteuning voor Directx 5.0, dus zeer veel spelletjes kun je er niet op spelen; OpenGl spelletjes durven wel eens werken. (Daar je NT meestal gebruikt op een systeem dat toch al niet veel spelletjes kan draaien, is dit over het algemeen geen probleem lijkt mij)
Je moet gewoon in win9x, je system.ini aapassen.THoRaXX zei:ik heb ooit eens gehoord dat als je de naam van explorer.exe verandert naar progman.exe en dan reboot, dat je dan windows 3.x hebt
ik weet niet wat hier van waar is, maar het proberen waard
sorry, maar... win98 stabiel...Kurrado zei:Is er geen manier om Win98 stabieler te maken ? Meer neigend naar de NT-kant ?
Zit nog in XP, maar werkt niemeer in SP2...i386dx zei:De shell van Win3.1 is Program manager (zit nog steeds in 9x,ME,2000 en waarschijnlijk ook XP).
Q: Why was the windows program manager from 3x days removed and replaced with an exe that cannot be opened?
A: In XP SP2, executing progman.exe should resulting nothing happening. This was a last-minute change before XP SP2 shipped.