Archief - Wake on LAN (voor beginner :-) )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ricola

Legacy Member
Ik zit momenteel dus met klein netwerkje tussen 2 pc's.
Geen router ofzo.
Enkel pc1 de server, en pc2 de client.

Is het mogelijk dat pc1 automatisch opstart als ik pc2 aanzet ?
Met Wake on LAN ?

Hoe stel ik dat in?
FF gezocht, maar ik krijg het niet in gang.

Alvast al bedankt


edit: @ crew
k weet ni ofda ik dit hier mag zette, maar k zou niet weten waar anders?
Hardware is het denk k ook niet. Dus ik zie wel.
Als het fout staat, stuur maar pm dan delete ik de post wel.

citrofenwick

Legacy Member
Ricola zei:
Ik zit momenteel dus met klein netwerkje tussen 2 pc's.
Geen router ofzo.
Enkel pc1 de server, en pc2 de client.

Is het mogelijk dat pc1 automatisch opstart als ik pc2 aanzet ?
Met Wake on LAN ?

Hoe stel ik dat in?
FF gezocht, maar ik krijg het niet in gang.

Alvast al bedankt


edit: @ crew
k weet ni ofda ik dit hier mag zette, maar k zou niet weten waar anders?
Hardware is het denk k ook niet. Dus ik zie wel.
Als het fout staat, stuur maar pm dan delete ik de post wel.
zou het niet eenvoudiger zijn hardwarematig?
bvb relais zetten op 12 lijn die 1 is van het moment dat je de pc aanlegt.
dan kabel leggen naar je 2de pc met die spanning.
dan instellen in de bios van de 2de dat em automatisch moet aanslaan van de moment dattem spanning krijgt :cool:


tis maar een gedacht ee, ik zou het in ieder geval azo doen als ze niet te ver van elkaar staan.

jeroen_hoefkens

Legacy Member
eum als ge wake on lan wilt moet ge 1 zorgen dat uw irq(11 of 9 hangt van bios/mobo af) van uw pci kaartje juist zit en 2 dat ge een bioschip op uw netwerk kaartje steekt (netwerk kaart moet dat dus ondersteunen)

ik heb een onboard nvnet netwerk kaart en die ondersteunt dat redelijk
ik zie wel het nut er niet van in indien je een netwerkbeheerder bent voor bedrijf en je wilt een update doen op alle pc's in het net werk , is dat wel handig dat je gewoon een commando moet struren , ipv alle 500 of meer pc's handmatig op te zetten

brainwashed

Legacy Member
die wake up on lan kan dat zijn als die op sta dat mijn pc dan altijd op springt als mijn internet steker insteekt ik heb telenet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan