Archief - Welke virusscanner?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MorGo7h

Legacy Member
Jo,

Aangezien ik voor school nen virusscanner moet hebben om opt schoolnetwerk te mogen met m'n laptop ben ik opzoek naar een virusscanner.

Kmoe gewoon ne scanner ebben waarvan ik niet merk dat em draait. Hij mag het boot proces ni vertragen en ik wil dat em mijn pc ni vertraagt terwijl ik erop werkt. Voor mijn part mag da dikke brol zijn. Zolang ik kan aantonen dat ik ne virusscanner heb draaien bij eventuele controle ist goed.

thx

SpeedFreak.be

Legacy Member
MorGo7h zei:
Jo,

Aangezien ik voor school nen virusscanner moet hebben om opt schoolnetwerk te mogen met m'n laptop ben ik opzoek naar een virusscanner.

Kmoe gewoon ne scanner ebben waarvan ik niet merk dat em draait. Hij mag het boot proces ni vertragen en ik wil dat em mijn pc ni vertraagt terwijl ik erop werkt. Voor mijn part mag da dikke brol zijn. Zolang ik kan aantonen dat ik ne virusscanner heb draaien bij eventuele controle ist goed.

thx

Betalend of niet betalend?

Anyway betalend NOD32 en niet betalend zou ik zeggen Avira of Avast. ;) Panda zou ik niet aanraden is erg zwaar voor je systeem en ja ik heb het gebruikt en het heeft bij deïnstallatie bijna mijn windows gemold.

MacK

Legacy Member
microsoft security essentials? Gratis als je een legale windows hebt

SpeedFreak.be

Legacy Member
MacK zei:
microsoft security essentials? Gratis als je een legale windows hebt

Heb ik welgeteld 1 dag er op gehad beviel me totaal niet de updates deden mijn pc totaal vastslaan voor een paar minuten. :ironic:

MacK

Legacy Member
Blijkbaar slechte ervaringen met antivirus programma's? Security essentials draait hier zonder problemen, en ook panda heb ik nog 3 jaar gehad, ook geen problemen..

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik heb er weet niet hoeveel versleten. :D Atm draai ik Avast, maar Avira is ook goed en ik heb jarenlang NOD gedraaid, maar op een 1 of andere mysterieuze wijze kan ik ik die niet naar de laatste versie upgraden. :s

MorGo7h

Legacy Member
johan tb zei:
Betalend of niet betalend?

Maakt niet uit. Mijn ouders betalen alles voor mijn studie laptop.

Exit zei:
zie eens naar de sticky's ... ne poll ....

Heb ik in gezien, maar daar vind ik niets. Das allemaal persoonlijk. De ene heeft graag "nen waterdichte" virusscanner, de andere wil iets gratis, ....
Als uitga van de poll zou ik voor AVG moeten gaan. Das brol, heb ik ook gehad op een PC.

MacK zei:
microsoft security essentials? Gratis als je een legale windows hebt

Ik heb een MSDNAA account dus das geen probleem.


Dus NOD32 draait licht? Is er nog iets lichter?

Exit

Legacy Member
MorGo7h zei:
Heb ik in gezien, maar daar vind ik niets. Das allemaal persoonlijk. De ene heeft graag "nen waterdichte" virusscanner, de andere wil iets gratis, ....
Als uitga van de poll zou ik voor AVG moeten gaan. Das brol, heb ik ook gehad op een PC.

en wat is dan het verschil hier ... ze gaan juist zelfde zeggen hoor

'ik vind die goed omdat ..., ik gebruik die, ... ik raad die aan omdat ik die gebruik ...'

dus => komt uiteindelijk op zelfde neer
tis niet dat meesten die AVG en gij die niet ziet zitten dan ge die moet nemen
neem dan de 2, 3de, laatste ... en test die eens
er zitten genoeg gratis versies bij.

indien ge bepaalde meningen wilt over x en y die betaalde versies zijn, ok.
maar met de vraag "welke virusscanner" komt ge op zelfde uit als de poll.

MorGo7h

Legacy Member
Welja, ik wil dus meningen over bepaalde virusscanners. Is der ier niemand op de hoogte van virusscanners?
IJ mag gewoon mijn systeem ni vertragen. Weinig resources en snelle opstart van pc.
Das toch ni teveel gevraagd?
Aangezien ik al een jaar of 3 zonder virusscanner ben ik dus totaal nimeer op de hoogte van die dingen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Nod32 draait heel licht. Je merkt niet dat hij er is. :p

MorGo7h

Legacy Member
johan tb zei:
Nod32 draait heel licht. Je merkt niet dat hij er is. :p

Thx, eindelijk ne nuttigen reply. Zijn er nog scanners in die trend?

En iemand ervaring met BitDefender GameSafe of de gewone bitdefender antivirus?

screwless

Legacy Member
Nee, ik heb avast (ik merk er ook nietveel van dat hij draait)

Feignasse

Legacy Member
Ik gebruik al jaren Avira AntiVir op verschillende computers. Heb niet de indruk dat die het systeem nodeloos belast. Bovendien kan je ook volledig zelf instellen wat er gescand moet worden of niet. Met de standaardinstellingen gebruikt dat ding hier amper 13MB ram zie ik in taakbeheer.

MorGo7h

Legacy Member
Kheb ook zitten zien naar Avira. Tzal wss diene worden of bitdefender.
Nuja, ge moet gewoon een actieve virusscanner hebben op uw pc als ge wilt connecten op het netwerk. En als ze willen kunnen ze u vragen om ff uw virus scanner te laten zien, dusja...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan