Archief - werkt trager en trager (en dit steeds opnieuw)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wolfway

Legacy Member
hallo,

Ik heb internet explorer 8 en windows vista. Ik heb onlangs een format gedaan en sindsdien liep alles vlotjes. Nu begon m'n internet steeds trager en trager te werken. In het begin laadde gij alles direct, maar nu moest ik 5 a 10 seconden wachten aleer een tabblad geopend werd.

Ik had op het internet wat rondgezocht en iemand kwam met de tip om de internet instellingen te resetten, dus 'internet opties -> geavanceerd -> opnieuw instellen'

Na dit uitgevoerd te hebben werkte internet terug zoals in het begin. Na een dag ofzo echter begint het reeds wat trager te werken, en ik heb nu een delay van een 2 tal seconden als ik een tabblad open.

Het is natuurlijk niet veel moeite om telkens de instellingen te resetten, maar het zou toch handiger zijn moest ik dit niet elke dag moeten doen.


Bijgevolg, heeft iemand een idee van de oorzaak dat internet steeds weer trager wordt?


Maarten

Venometal

Legacy Member
System specs? Hebde da probleem ook me andere browsers? Wat is je ISP (provider)?

Anyway 2 seconden lijkt me nu niet zo abnormaal.. zeker voor die grotere pagina's.

wolfway

Legacy Member
dual core 2,53 ghz, ... . Het zal daar niet aan liggen want dit is normaal een redelijk goed laptopje :) . Ik heb er een klein jaar geen last van gehad, maar de laatste maanden wel. Maar zelfs na format duurde het niet snel aleer het weer op de proppen kwam...

Even ter verduidelijking, het gaat me niet over de laadtijd van een pagina, maar als ik een link open in een nieuw tabblad (middelmuistoets ofzo), dan 'freezed' de huidige pagina een paar seconden, aleer het tabblad verschijnt en ik terug kan verder surfen.

Erg irritant.

En ik zit bij telenet, maar ook daaraan ligt het volgens mij niet aangezien het al jaren dezelfde aansluiting is.

Nielsvds

Legacy Member
Leeg eens de dnscache: druk de windows toets samen in met r typ nu cmd druk enter en typ ipconfig /flushdns druk op enter,typ exit en druk op enter.

Welk beveiligingsprogramma heb je geïnstalleerd? Sommige http/web scanners van beveiligingsprogramma's kunnen ook voor vertraging zorgen.

Probeer eens om IE zonder ad-ons op te starten. Dit doe je door rechts te klikken op het IE icoon op het bureaublad en kies voor zonder invoegtoepassingen starten.

wolfway

Legacy Member
ik heb mcafee geinstalleerd.

Hoe kan ik "uitvoeren" als administrator runnen? Als ik die commands die je zegt wil uitvoeren zegt hij dat ik geen toegang heb daartoe. Andere programma's kan ik via rechtermuisklik-> als admin uitvoeren uitvoeren, maar dit niet.

en IE zonder ad-on helpt niets

Nielsvds

Legacy Member
Ikzelf heb mcafee niet. Maar schakel eens de webscanner uit/http scanner. Gewoon om te testen dat de vertraging hier niet door komt.

Je moet wel als beheerder ingelogd zijn. Typ in zoekveld uitvoeren, klik nu met je rechtermuisknop op uitvoeren en kies uitvoeren als administrator.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan