Archief - Wil HD installeren= lukt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lyno

Legacy Member
Miss heb je mijn post bij hardware al gezien, en daar raadde ze me aan om hier eens mijn vraag te stellen. Ik heb een probleem en nu wil ik mijn Windows opniew installeren. Maarja, hij zegt dat hij mijn harde schijf niet kan vinden. Ok, ik maak met mijn cd van mijn moederbord zo'n diskette (al weet ik wel niet of de juiste bestanden erop staan, miss kan iemand met ook een SATA harddisk die bestanden eens doorsturen :unsure: ) Ik steek de diskette erin en ik kan kiezen tussen 4 opties Win2000 lala, WinXP lala,....Ik kies voor die XP optie en hij zegt dat hij het zal installeren, maar hij doet juist niets :eek: Hij gaat gewoon naar het scherm waar je windows kan repareren of installeren, ik kies iets en dan zegt hij opniew dat hij mijn Harde schijf niet kan vinden. pfff :unsure:

Hopelijk kan er iemand helpen. Eigenlijk is het allemaal begonnen met een melding ---> dan: TMLDR is missing

nTFs

Legacy Member
Welk moederbord heb je ?
die sata drivers ervan komen op een diskette en die drivers laad je bij de XP setup dmv F6.

lyno

Legacy Member
Ik heb een Asus K8V deluxe, maar er zat geen diskette bij hoor. ge moet zelf een maken, maar ik weet niet welke bestanden erop die floppy moeten staan.

lyno

Legacy Member
ja, ik heb al zo'n diskettes gedownload maar zonder resultaat, hij zegt wel dat hij de schijf gaat installeren, maar dat doet hij dus niet :doh:

nTFs

Legacy Member
maar gebruik je die diskette wel tijdens de setup van XP als de setup erom vraagt..via F6 ?
In windows gaat die diskette ni werken.

nTFs

Legacy Member
lyno zei:
Ja, en ik kan trouwens niet in windows komen :)

je moet natuurlijk wel weten op welke controller je harddisk hangt..misschien heb je de verkeerde drivers op de diskette geplaatst.

Vladimirvlad

Legacy Member
IDD, had ook hetzelfde voor... Verkeerde driver willen installeren... Dan een andere geprobeerd en dan ging da direct goe :)

Moest je daar geen opstartdiscette van maken ???

Vladimir

lyno

Legacy Member
Tis gelukt! Eerst bleef hij maar zeggen dat hij het ging installeren, maar dat ging hij dus niet doen dus bleef ik maar op E en dan op enter drukken, 5keer ofzo, en dan wou hij het wel doen :D maar kheb nu een probleempje met mijn internet. Dat zit op mijn moederbord hé, maar hij wil dat vinden ofzo. Normaal vond hij vanzelf die verbinding maar nu niet. Kan ik dat ergens instellen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan