Emerxill
Legacy Member
Yo, ik heb een nogal raar probleemke waarvan ik de oorzaak ni ken:
Ik had voor een kennis een slibstream-copieke gemaakt van zijn win xp (pro) met sp2.
Vandaag ging ik die windows bij zijn thuis installeren. Alles leek goed te gaan tot op het moment waar windows normaal de schermresolutie instelt.
Op dat moment reboot de pc spontaan. Als em opnieuw opgestart is laat em gewoon et login scherm zien.
Normaal moet er nog zo een verwelkom schermpje komen waar ge oa de eventuele users kunt toewijzen en de instellingen voor da secuirity center ed. Maar dat komt niet.
De resolutie ed trekken ook op nieveel: 600x800px en de kleurkwaliteit staat op 4bit (zoiets laags heb ik zelf nog nooit meegemaakt)
De pc zelf is een goedkopere pc met een Intel Celeron cpu (weetikveel welke snelheid), genoeg ram om win xp te draaien en een onboard grafische kaart/chip. Maar de pc mag et probleem niet zijn want win xp (sp1) heeft daar perfect op gedraaid...
Nu soit, ik probeer morgen ens opnieuw met de originele cd, maar ik was gewoon benieuwd of iemand eventueel de oorzaak van dit tochwel raar probleemke weet en hoe ik da kan eventueel oplossen?
Tis toch de bedoeling dat ik in de toekomst de geslibstreamde versie kan gebruiken om windows op zijn pc te installen.
Anywhoo, alvast bedankt moest iemand hier iets nuttigs op antwoorden (ahja, ik heb al ewa -vaag
- gegoogeld maar et net is dik bezaaid met windows problemen eh
)
Ik had voor een kennis een slibstream-copieke gemaakt van zijn win xp (pro) met sp2.
Vandaag ging ik die windows bij zijn thuis installeren. Alles leek goed te gaan tot op het moment waar windows normaal de schermresolutie instelt.
Op dat moment reboot de pc spontaan. Als em opnieuw opgestart is laat em gewoon et login scherm zien.
Normaal moet er nog zo een verwelkom schermpje komen waar ge oa de eventuele users kunt toewijzen en de instellingen voor da secuirity center ed. Maar dat komt niet.
De resolutie ed trekken ook op nieveel: 600x800px en de kleurkwaliteit staat op 4bit (zoiets laags heb ik zelf nog nooit meegemaakt)
De pc zelf is een goedkopere pc met een Intel Celeron cpu (weetikveel welke snelheid), genoeg ram om win xp te draaien en een onboard grafische kaart/chip. Maar de pc mag et probleem niet zijn want win xp (sp1) heeft daar perfect op gedraaid...
Nu soit, ik probeer morgen ens opnieuw met de originele cd, maar ik was gewoon benieuwd of iemand eventueel de oorzaak van dit tochwel raar probleemke weet en hoe ik da kan eventueel oplossen?
Tis toch de bedoeling dat ik in de toekomst de geslibstreamde versie kan gebruiken om windows op zijn pc te installen.Anywhoo, alvast bedankt moest iemand hier iets nuttigs op antwoorden (ahja, ik heb al ewa -vaag
- gegoogeld maar et net is dik bezaaid met windows problemen eh
)